Jak dbać o relacje z klientem?

Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji. 

17 czerwca 2018
zdjęcie - Jak dbać o relacje z klientem?
 
Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji.
 
Oto 3 porady, które pozwolą na zbudowanie trwałej więzi z klientem!

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.

Mogą Cię również zainteresować: zarządzanie projektami szkolenie dofinansowane, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

1. Kontakt bezpośredni, elektroniczny i internetowy. Bez względu na to, w jaki sposób kontaktuje się z nami klient, zawsze musimy być uprzejmi i profesjonalni. Ważna jest także szybkość reakcji, co ma szczególne znaczenie w przypadku korzystania z poczty elektronicznych czy komunikatorów. Musimy także pamiętać, by sprawnie rozwiązywanie problemów klientów stanowiło nasz priorytet: aby zyskiwać nowych, wiernych konsumentów, musimy najpierw radzić sobie z tymi, którzy już u nas są.

2. Zaangażowanie. Nie ma żadnego innego czynnika, który w tak szybkim tempie budowałby relacje między firmą i konsumentem. Powinniśmy więc sprawić, by klient czuł się wyjątkowo, dopytywać o jego zdanie a po zakończonej transakcji stale utrzymywać kontakt. Pozwala to na prowadzenie otwartej relacji, która trwa także po zakończeniu procesu sprzedażowego, dodatkowo pozwala zbierać wartościowe opinie o firmie, obsłudze klienta czy samym produkcie.

3. Profesjonalizm. To coś, co doceni każdy: przełożony, biznesowy partner i klient. Do profesjonalizmu w obsłudze klienta możemy zaliczyć terminowość czy słowność. Klient w końcu tego od nas oczekuje! Profesjonalizm wypływa więc na jakość i trwałość stosunków oraz wzmacnia szansę na to, że zadowolona osoba poleci nas swoim przyjaciołom i rodzinie.

Z pewnością sposobów na utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem jest znacznie więcej - wszystko bowiem zależy od rodzaju przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nich polityki wobec konsumentów.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.