Jak dbać o relacje z klientem?

Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji. 

 
Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji.
 
Oto 3 porady, które pozwolą na zbudowanie trwałej więzi z klientem!

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

1. Kontakt bezpośredni, elektroniczny i internetowy. Bez względu na to, w jaki sposób kontaktuje się z nami klient, zawsze musimy być uprzejmi i profesjonalni. Ważna jest także szybkość reakcji, co ma szczególne znaczenie w przypadku korzystania z poczty elektronicznych czy komunikatorów. Musimy także pamiętać, by sprawnie rozwiązywanie problemów klientów stanowiło nasz priorytet: aby zyskiwać nowych, wiernych konsumentów, musimy najpierw radzić sobie z tymi, którzy już u nas są.

2. Zaangażowanie. Nie ma żadnego innego czynnika, który w tak szybkim tempie budowałby relacje między firmą i konsumentem. Powinniśmy więc sprawić, by klient czuł się wyjątkowo, dopytywać o jego zdanie a po zakończonej transakcji stale utrzymywać kontakt. Pozwala to na prowadzenie otwartej relacji, która trwa także po zakończeniu procesu sprzedażowego, dodatkowo pozwala zbierać wartościowe opinie o firmie, obsłudze klienta czy samym produkcie.

3. Profesjonalizm. To coś, co doceni każdy: przełożony, biznesowy partner i klient. Do profesjonalizmu w obsłudze klienta możemy zaliczyć terminowość czy słowność. Klient w końcu tego od nas oczekuje! Profesjonalizm wypływa więc na jakość i trwałość stosunków oraz wzmacnia szansę na to, że zadowolona osoba poleci nas swoim przyjaciołom i rodzinie.

Z pewnością sposobów na utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem jest znacznie więcej - wszystko bowiem zależy od rodzaju przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nich polityki wobec konsumentów.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.