Jeżeli zależy nam na wymiernym rezultacie, powinniśmy zastanowić się nad zastosowaniem odpowiedniej techniki sprzedaży. Przy jej doborze powinniśmy zwrócić uwagę na charakter naszej działalności, rodzaj sprzedawanych towarów, konsumentów, do których adresowana jest nasza oferta oraz wszelkie czynniki związane z profesjonalną obsługą.
Jeżeli odpowiednio się do tego przygotujemy, możemy mieć pewność, że spora część zainteresowanych będzie chciała sfinalizować zakup.
Jak się do tego przygotować?
Przede wszystkim mieć świadomość, że nie istnieje coś takiego jak stuprocentowa skuteczność techniki sprzedaży. Nawet klient, który potencjalnie zainteresowany jest produktem, może okazać się niezbyt skłonny do wydania pieniędzy na coś, co może nabyć za mniejszą kwotę w innym sklepie albo przy dogodniejszej okazji. Jeżeli jednak jesteśmy dobrze przygotowani ryzyko to znacznie maleje.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na drobne szczegóły związane z naszą rozmową z klientem. Powinniśmy go w nią angażować poprzez zadawanie pytań oraz rozwiązywanie wątpliwości. Ludzie chętniej otwierają się, udzielają informacji, kiedy wiedzą, że nie spotka ich z naszej strony przykra bądź niegrzeczna uwaga.
Drugim istotnym czynnikiem jest komfort – klienci powinni czuć się swobodnie w wyrażaniu swojego zdania (o ile nie graniczy to z wulgarnością czy brakiem poszanowania podstaw dobrego zachowania). Liczy się również wiedza i zaangażowanie pracowników, szybki i konkretny kontakt z klientem oraz zainteresowanie.
Na co jeszcze zwracać uwagę?
Aby mieć pewność, że nasza sprzedaż przyniesie zakładane rezultaty, powinniśmy też dowiedzieć się jak najwięcej o potrzeba i obecnym stanie naszego klienta (o ile jest to możliwe, a on jest skory do udzielania informacji).
Powinniśmy zawsze być pozytywnie nastawieni do naszego projektu oraz pozwalać sobie na nieco mniej formalności, jeżeli sytuacji tego w żaden sposób nie zabrania. W przypadku odmowy również ważne jest poznanie jej przyczyn, abyśmy mogli podpowiedzieć alternatywne rozwiązanie albo zapobiec takiej sytuacji w przyszłości z innym klientem.