Jak dobrać właściwą technikę sprzedaży?

Jeżeli zależy nam na wymiernym rezultacie, powinniśmy zastanowić się nad zastosowaniem odpowiedniej techniki sprzedaży. Przy jej doborze powinniśmy zwrócić uwagę na charakter naszej działalności, rodzaj sprzedawanych towarów, konsumentów, do których adresowana jest nasza oferta oraz wszelkie czynniki związane z profesjonalną obsługą. Jeżeli odpowiednio się do tego przygotujemy, możemy mieć pewność, że spora część zainteresowanych będzie chciała sfinalizować zakup.

6 sierpnia 2018
zdjęcie - Jak dobrać właściwą technikę sprzedaży?
 
Jeżeli zależy nam na wymiernym rezultacie, powinniśmy zastanowić się nad zastosowaniem odpowiedniej techniki sprzedaży. Przy jej doborze powinniśmy zwrócić uwagę na charakter naszej działalności, rodzaj sprzedawanych towarów, konsumentów, do których adresowana jest nasza oferta oraz wszelkie czynniki związane z profesjonalną obsługą.

Jeżeli odpowiednio się do tego przygotujemy, możemy mieć pewność, że spora część zainteresowanych będzie chciała sfinalizować zakup.
 
Jak się do tego przygotować?
 
Przede wszystkim mieć świadomość, że nie istnieje coś takiego jak stuprocentowa skuteczność techniki sprzedaży. Nawet klient, który potencjalnie zainteresowany jest produktem, może okazać się niezbyt skłonny do wydania pieniędzy na coś, co może nabyć za mniejszą kwotę w innym sklepie albo przy dogodniejszej okazji. Jeżeli jednak jesteśmy dobrze przygotowani ryzyko to znacznie maleje.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na drobne szczegóły związane z naszą rozmową z klientem. Powinniśmy go w nią angażować poprzez zadawanie pytań oraz rozwiązywanie wątpliwości. Ludzie chętniej otwierają się, udzielają informacji, kiedy wiedzą, że nie spotka ich z naszej strony przykra bądź niegrzeczna uwaga.

Drugim istotnym czynnikiem jest komfort – klienci powinni czuć się swobodnie w wyrażaniu swojego zdania (o ile nie graniczy to z wulgarnością czy brakiem poszanowania podstaw dobrego zachowania). Liczy się również wiedza i zaangażowanie pracowników, szybki i konkretny kontakt z klientem oraz zainteresowanie.
 
Na co jeszcze zwracać uwagę?
 
Aby mieć pewność, że nasza sprzedaż przyniesie zakładane rezultaty, powinniśmy też dowiedzieć się jak najwięcej o potrzeba i obecnym stanie naszego klienta (o ile jest to możliwe, a on jest skory do udzielania informacji).

Powinniśmy zawsze być pozytywnie nastawieni do naszego projektu oraz pozwalać sobie na nieco mniej formalności, jeżeli sytuacji tego w żaden sposób nie zabrania. W przypadku odmowy również ważne jest poznanie jej przyczyn, abyśmy mogli podpowiedzieć alternatywne rozwiązanie albo zapobiec takiej sytuacji w przyszłości z innym klientem.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.