Większość menadżerów bardzo często zadaje sobie pytanie w jaki sposób zmotywować swój zespół do działania i poprawiania wyników sprzedażowych. Swoich pracowników należy ciągle zachęcać do jak najefektywniejszej pracy. Dobry menadżer motywuje swoich ludzi nie za pomocą kar, ale za pomocą nagród. Zmotywowany i chętny do działania zespół pracuje lepiej, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia zysków w firmie.
Współczesne firmy motywują swoich pracowników cyklicznie. Dobry menadżer zdaje sobie sprawę, że ludzie potrzebują ciągłego nakierunkowania na określony cel i motywowania do podejmowania działań. Znudzenie, zniechęcenie i jednostajność pracy w szybki sposób zmniejsza zyski w firmie. Z tego względu w wielu firmach organizowane są mini szkolenia oraz sesje coachingowe. Prowadzone są również różnego rodzaju rozmowy motywacyjne oraz rozmowy na temat aktualnych celów sprzedażowych firmy.
Istnieje kilka grup motywatorów, które działają pozytywnie na sprzedawców i handlowców. Pierwszą grupą jest motywowanie oparte na relacjach. Działania ukierunkowane na budowaniu więzi w grupie, określaniu wspólnych celów oraz możliwość pracy w przyjaznym i zgranym zespole to dla wielu osób jedna z głównych przyczyn zadowolenia z pracy. Równie ważne są relacje z przełożonym, które powinny być oparte na wzajemnej sympatii oraz poczuciu wspólnego działania na rzecz osiągania sukcesów w firmie. Kolejna grupa czynników wpływających na motywację jest związana ze statusem w grupie. Możliwość awansu, zdobycia pozycji lidera czy możliwość wyróżnienia na tle grupy zdecydowanie motywuje do działania. W wielu przypadkach dobrą motywacją jest sama zmiana nazwy stanowiska na bardziej prestiżowe i wyróżniające się. Trzecią grupą czynników motywujących są osiągnięcia. W tej grupie wyróżnić można osiągnięcia finansowe, ale również osiągnięcia na innych szczeblach. Poczucie odpowiedniej płacy i różnych innych osiągnięć na polu zawodowym zdecydowanie motywuje pracowników do działania i osiągania lepszych wyników sprzedażowych.