Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?
Słowa, gest - to wszystko składa się na całokształt przekazu. Komunikacja zachodzi nieustannie - czy to w domu czy też w pracy, przekazujemy informacje innym osobom. Komunikacje można podzielić na werbalną oraz niewerbalną.
Zarówno jedna jak i druga ma ogromne znaczenie dla prawidłowego odbioru wysłanego komunikatu. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w życiu zawodowym, gdzie od poprawnego zrozumienia przekazywanych informacji może zależeć powodzenie realizowanego projektu.
Jak powinna wyglądać komunikacja w firmie?
Komunikacja wewnątrz przedsiębiorstwa powinna być przede wszystkim skuteczna, czyli przekazywany komunikat musi być odpowiednio zrozumiany przez odbiorcę. Aby to było możliwe należy zadbać o kilka kwestii.
Istotna jest zarówno spójność przekazu niewerbalnego z werbalnym jak i to, aby starać się przekazać informacje w maksymalnie prosty sposób. Wszelkie szumy komunikacyjne mogą spowodować, że komunikat zostanie odebrany w sposób nieprawidłowy, a to najprostsza droga do zaistnienia sytuacji konfliktowych.
Szkolenie komunikacja wewnętrzna w firmie
Szkolenia organizowane dla pracowników przynoszą wymierne efekty, o czym przekonała się już niejedna firma. Ilość ofert szkoleniowych dostępnych na rynku jest efektem zapotrzebowania jakie zgłaszają firmy. Jeżeli chodzi o kształtowanie umiejętności miękkich wśród pracowników, to szkolenie z komunikacji w zespole jest jedną z najczęściej wybieranych ofert. Czego można się dowiedzieć podczas takiego szkolenia?
Główny nacisk położony jest na bezpośredni rozwój umiejętności komunikacyjnych pracowników, jednak nie da się tego osiągnąć bez odrobiny teorii. Uczestnicy szkolenia muszą najpierw poznać podstawowe pojęcia takie jak komunikat, odbiorca, nadawca czy szumy komunikacyjne.
Następnie podczas ćwiczeń praktycznych uczą się prawidłowego prowadzenia komunikacji zarówno tej pionowej jak i poziomej. Umiejętności zdobyte podczas szkolenia wykorzystywane są na co dzień nie tylko w sytuacjach zawodowych ale także i tych całkowicie prywatnych.