Jak prowadzić rozmowę z klientem przez telefon?

Korzystanie z telefonu podczas zdobywania potencjalnych klientów ma kilka niepodważalnych zalet. Daje nam szansę na szybką sprzedaż, rozmówca rozumie naszą intencję i przekaz oraz możemy w ten sposób wejść w zakupowy proces – rozmówca może akurat myśleć o danym przedmiocie, lecz nie mieć czasu na jego kupienie w inny sposób.

     
    Korzystanie z telefonu podczas zdobywania potencjalnych klientów ma kilka niepodważalnych zalet. Daje nam szansę na szybką sprzedaż, rozmówca rozumie naszą intencję i przekaz oraz możemy w ten sposób wejść w zakupowy proces - rozmówca może akurat myśleć o danym przedmiocie, lecz nie mieć czasu na jego kupienie w inny sposób.

    Stereotypy

    Istnieją obiegowe opinie klientów, które tworzą stereotypy o handlowcach. Są to,,osoby, które wiecznie kłamią” i którym nie należy ufać. Tracą oni w oczach klientów, odrzucając telefonicznych sprzedawców jako potencjalnych kandydatów do zakupu. Telefon nie powinien być kanałem sprzedaży - tutaj błąd popełniają handlowcy. Wszystko wynika z kilku mitów. Pierwszy z nich to stawianie na ilość, a nie jakość rozmów. Mit ten sprawia, że rozmówcy czują się jak kolejne do odhaczenia z listy pozycje. Czy nie lepiej przeprowadzić mniej rozmów, ale skuteczniej i zwiększyć szanse na spotkanie z klientem?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    ,,Nie jestem zainteresowany”

    Większość rozpoczętych rozmów kończy się na,,nie jestem zainteresowany” - klient odrzuca naszą propozycję, nawet jeśli nie zdążyliśmy mu przedstawić naszej oferty. To sprawia, że większość sprzedawców traci wiarę w sprzedaż i w końcu unika wykonywania telefonów, przenosząc się na maile. Prowadzi to do obniżonej samooceny i demotywacji do wykonywania dalszej pracy.

    Nakłonienie do rozmowy

    Głównym celem sprzedawcy powinno być nakłonienie klienta do rozmowy. Musi odkryć swoje potrzeby, motywy podejmowanych decyzji. Jeśli będziemy działać jak większość handlowców, klient odkryje nasze zamiary i szybko zakończy rozmowę. Dobrym sposobem jest zdobycie jakichkolwiek informacji o rozmówcy. To idealny początek rozmowy.

    Mogą być to ogłoszenia o pracę czy informacje ze stron www. Google potrafi dotrzeć niemalże wszędzie, a nam pozwoli uzyskać to garść informacji o firmie klienta i wprowadzić zmiany. Schematyczne powtarzanie tych samych schematów nie prowadzi do niczego dobrego, a my możemy liczyć się z natychmiastową odmową potencjalnego klienta.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.