Jak przeprowadzić profesjonalną rozmowę telefoniczną?

Profesjonalna rozmowa telefoniczna to coś, co przeraża wielu z nas. Nic dziwnego – podczas rozmowy telefonicznej znacznie trudniej operować emocjami co sprawia, że możemy zostać odczytani całkowicie inaczej niż tego chcemy. Jeśli jednak będziemy pamiętać o kilku postawach, z pewnością cała rozmowa przebiegnie pomyślniej i pozwoli na zadowolenie obu stron.

zdjęcie - Jak przeprowadzić profesjonalną rozmowę telefoniczną?
 
Profesjonalna rozmowa telefoniczna to coś, co przeraża wielu z nas. Nic dziwnego - podczas rozmowy telefonicznej znacznie trudniej operować emocjami co sprawia, że możemy zostać odczytani całkowicie inaczej niż tego chcemy. Jeśli jednak będziemy pamiętać o kilku postawach, z pewnością cała rozmowa przebiegnie pomyślniej i pozwoli na zadowolenie obu stron.

1. Bądź uprzejmy. Wydawać by się mogło, że o uprzejmości nie trzeba przypominać, jednak musimy pamiętać, że każde nasze słowo przez telefon może brzmieć kompletnie inaczej. Raczej należy darować sobie ironię czy sarkazm, nawet tą wypowiedzianą z uśmiechem - pewne emocje odczytuje się na podstawie mowy ciała, co w tym przypadku jest niemożliwe.

2. Nie daj się wyprowadzić z równowagą. Fakt, że w każdej chwili rozmówca może zakończyć połączenie na pewno nie działa na naszą korzyść: wystarczy dać się ponieść emocją by stracić zainteresowanie klienta naszą ofertą.
 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

3. Uśmiechnij się! Nasz uśmiech nie tylko widać, ale również słychać. To właśnie on odpowiada za specyficzną, przyjacielską barwę głosu. Czasem wystarczy się uśmiechnąć by być całkowicie odmienne odbieranym przez rozmówcę.

4. Zachowaj dostęp do wiedzy. Podczas zwykłej rozmowy możesz szukać informacji w taki sposób, by twój rozmówca się nie zanudził: znacznie trudniejsze jest to podczas rozmowy telefonicznej. Warto mieć to na uwadze i posiadać wygodny i szybki dostęp do skryptów i wyszukiwarek tak, by móc sprawnie wyszukać potrzebne informacje.

5. Bądź naturalny. Największym błędem, który jest popełniany przez konsultantów i telemarketerów jest nauka na pamięć różnych sformułowań. Czasem jest to oczywiście niezbędne do przeprowadzenia jakiejkolwiek rozmowy (na przykład ze względów formalnych) jednak najlepiej tego unikać i starać się być jak najbardziej naturalnym.

Bez względu na to, jaki jest cel naszej rozmowy, musimy być osobami życzliwymi, naturalnymi i przede wszystkim profesjonalnymi. Pozwala to na stworzenie relacji między dwójką osób oraz jest sposobem na podtrzymanie całej rozmowy, dzięki czemu mamy okazję się zaprezentować z najlepszej strony.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.