Jak przeprowadzić profesjonalną rozmowę telefoniczną?
Profesjonalna rozmowa telefoniczna to coś, co przeraża wielu z nas. Nic dziwnego – podczas rozmowy telefonicznej znacznie trudniej operować emocjami co sprawia, że możemy zostać odczytani całkowicie inaczej niż tego chcemy. Jeśli jednak będziemy pamiętać o kilku postawach, z pewnością cała rozmowa przebiegnie pomyślniej i pozwoli na zadowolenie obu stron.
1. Bądź uprzejmy. Wydawać by się mogło, że o uprzejmości nie trzeba przypominać, jednak musimy pamiętać, że każde nasze słowo przez telefon może brzmieć kompletnie inaczej. Raczej należy darować sobie ironię czy sarkazm, nawet tą wypowiedzianą z uśmiechem – pewne emocje odczytuje się na podstawie mowy ciała, co w tym przypadku jest niemożliwe.
2. Nie daj się wyprowadzić z równowagą. Fakt, że w każdej chwili rozmówca może zakończyć połączenie na pewno nie działa na naszą korzyść: wystarczy dać się ponieść emocją by stracić zainteresowanie klienta naszą ofertą.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
4. Zachowaj dostęp do wiedzy. Podczas zwykłej rozmowy możesz szukać informacji w taki sposób, by twój rozmówca się nie zanudził: znacznie trudniejsze jest to podczas rozmowy telefonicznej. Warto mieć to na uwadze i posiadać wygodny i szybki dostęp do skryptów i wyszukiwarek tak, by móc sprawnie wyszukać potrzebne informacje.
5. Bądź naturalny. Największym błędem, który jest popełniany przez konsultantów i telemarketerów jest nauka na pamięć różnych sformułowań. Czasem jest to oczywiście niezbędne do przeprowadzenia jakiejkolwiek rozmowy (na przykład ze względów formalnych) jednak najlepiej tego unikać i starać się być jak najbardziej naturalnym.
Bez względu na to, jaki jest cel naszej rozmowy, musimy być osobami życzliwymi, naturalnymi i przede wszystkim profesjonalnymi. Pozwala to na stworzenie relacji między dwójką osób oraz jest sposobem na podtrzymanie całej rozmowy, dzięki czemu mamy okazję się zaprezentować z najlepszej strony.
Seek&Sale Training – jak zostać hunterem®
Trening mentoringowy online – uczestnicy dostają innowacyjne, ale już sprawdzone rozwiązania i techniki sprzedaży, które zmienią klasyczną sprzedaż w inteligentny hunting. Unikalne szkolenie dla handlowców…Sales Drive Management – jak podnosić sprzedaż w zespole sprzedaży
Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach: „tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku „przyszły plan sprzedaży” – jak…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej