Jak szukać klientów?

Zakładamy firmę, organizujemy akcję promocyjną, angażujemy środki i czas i..czekamy. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u wielu osób, które dopiero co rozpoczęły działalność gospodarczą pojawia się pytanie, jak zdobywać klientów?

zdjęcie - (the_title())

 

Zakładamy firmę, organizujemy akcję promocyjną, angażujemy środki i czas i czekamy. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u wielu osób, które dopiero co rozpoczęły działalność gospodarczą pojawia się pytanie, jak zdobywać klientów? Wbrew pozorom nie polega to wyłącznie na tym, by ogłosić wszem i wobec – oto jestem, zapraszam do skorzystania z moich usług. Nie zmienia to rzecz jasna tego, że reklama jest podstawą, ale nie stanowi o sile danej marki, firmy czy produktu. Wystarczy zadać sobie samemu pytanie, kiedy ostatnio kupiłem/ kupiłam coś tylko dlatego, że zostało to zareklamowane? No właśnie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji,  jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. |  Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też szkolenie z negocjacjiszkolenie dla handlowców.

Przed rozpoczęciem działalności warto podjąć wysiłek i odbyć szkolenia z obsługi klienta. Nawet jeżeli jeszcze ich nie było, to prędzej lub później się pojawią, a wtedy konieczne jest to, by zostali profesjonalne obsłużeni. Jak pokazują bowiem badania aż blisko 80% Polaków podczas wyborów konsumenckich nie kieruje się reklamą, ale opinią swoich znajomych i otoczenia. Co więcej zgodnie z badaniami Buzz Meda we współpracy z Domem Badawczym Masion- „ 70% osób często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach. 65% Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów, a aż 85% poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26% przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.” Warto przy tym zaznaczyć, że polska specyfika dzielenie się opiniami o produktach jest taka, że o wiele chętniej dzielimy się tymi negatywnymi niż pozytywnymi. Co za tym idzie, zgodnie z powszechną opinią jeden klient zadowolony to 10 innych, którzy przyjdą za nim. Natomiast 1 niezadowolony to 100 innych, którzy zostaną o tym powiadomieni.

Istnieje teoria zgodnie, z którą wystarczy 6 uścisków dłoni pomiędzy znajomymi by dotrzeć do kogokolwiek na świecie. Tym samym siła rażenia dobrej opinii na temat naszego biznesu może mieć ogromne, pozytywne skutki. Potencjalnie bowiem możliwość spotkania pomiędzy naszym klientem, a potencjalnym naszym klientem jest stosunkowo duża. Dlatego też, tak ważne jest by klientów obsługiwać zawsze zgodnie z zasadami, które pozwolą na stworzenie pozytywnego wrażenie. Reklama na billboardzie nie przyniesie bowiem tak dobrych rezultatów, jak zadowolony klient. Nie warto zatem unikać szkolenia z obsługi klienta, bo nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się ten pierwszy lub ten najchętniej dzielący się opiniami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.