Zakładamy firmę, organizujemy akcję promocyjną, angażujemy środki i czas i czekamy. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u wielu osób, które dopiero co rozpoczęły działalność gospodarczą pojawia się pytanie, jak zdobywać klientów? Wbrew pozorom nie polega to wyłącznie na tym, by ogłosić wszem i wobec – oto jestem, zapraszam do skorzystania z moich usług. Nie zmienia to rzecz jasna tego, że reklama jest podstawą, ale nie stanowi o sile danej marki, firmy czy produktu. Wystarczy zadać sobie samemu pytanie, kiedy ostatnio kupiłem/ kupiłam coś tylko dlatego, że zostało to zareklamowane? No właśnie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też
szkolenie z negocjacji,
szkolenie dla handlowców.
Przed rozpoczęciem działalności warto podjąć wysiłek i odbyć szkolenia z obsługi klienta. Nawet jeżeli jeszcze ich nie było, to prędzej lub później się pojawią, a wtedy konieczne jest to, by zostali profesjonalne obsłużeni. Jak pokazują bowiem badania aż blisko 80% Polaków podczas wyborów konsumenckich nie kieruje się reklamą, ale opinią swoich znajomych i otoczenia. Co więcej zgodnie z badaniami Buzz Meda we współpracy z Domem Badawczym Masion- „ 70% osób często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach. 65% Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów, a aż 85% poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26% przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.” Warto przy tym zaznaczyć, że polska specyfika dzielenie się opiniami o produktach jest taka, że o wiele chętniej dzielimy się tymi negatywnymi niż pozytywnymi. Co za tym idzie, zgodnie z powszechną opinią jeden klient zadowolony to 10 innych, którzy przyjdą za nim. Natomiast 1 niezadowolony to 100 innych, którzy zostaną o tym powiadomieni.
Istnieje teoria zgodnie, z którą wystarczy 6 uścisków dłoni pomiędzy znajomymi by dotrzeć do kogokolwiek na świecie. Tym samym siła rażenia dobrej opinii na temat naszego biznesu może mieć ogromne, pozytywne skutki. Potencjalnie bowiem możliwość spotkania pomiędzy naszym klientem, a potencjalnym naszym klientem jest stosunkowo duża. Dlatego też, tak ważne jest by klientów obsługiwać zawsze zgodnie z zasadami, które pozwolą na stworzenie pozytywnego wrażenie. Reklama na billboardzie nie przyniesie bowiem tak dobrych rezultatów, jak zadowolony klient. Nie warto zatem unikać szkolenia z obsługi klienta, bo nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się ten pierwszy lub ten najchętniej dzielący się opiniami.