Jak szukać klientów?

Zakładamy firmę, organizujemy akcję promocyjną, angażujemy środki i czas i..czekamy. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u wielu osób, które dopiero co rozpoczęły działalność gospodarczą pojawia się pytanie, jak zdobywać klientów?

9 marca 2018
zdjęcie - Jak szukać klientów?

 

Zakładamy firmę, organizujemy akcję promocyjną, angażujemy środki i czas i czekamy. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u wielu osób, które dopiero co rozpoczęły działalność gospodarczą pojawia się pytanie, jak zdobywać klientów? Wbrew pozorom nie polega to wyłącznie na tym, by ogłosić wszem i wobec – oto jestem, zapraszam do skorzystania z moich usług. Nie zmienia to rzecz jasna tego, że reklama jest podstawą, ale nie stanowi o sile danej marki, firmy czy produktu. Wystarczy zadać sobie samemu pytanie, kiedy ostatnio kupiłem/ kupiłam coś tylko dlatego, że zostało to zareklamowane? No właśnie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Telesprzedaż - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji,  jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. |  Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też sprzedaż prowokatywnaszkolenie dla handlowców.

Przed rozpoczęciem działalności warto podjąć wysiłek i odbyć szkolenia z obsługi klienta. Nawet jeżeli jeszcze ich nie było, to prędzej lub później się pojawią, a wtedy konieczne jest to, by zostali profesjonalne obsłużeni. Jak pokazują bowiem badania aż blisko 80% Polaków podczas wyborów konsumenckich nie kieruje się reklamą, ale opinią swoich znajomych i otoczenia. Co więcej zgodnie z badaniami Buzz Meda we współpracy z Domem Badawczym Masion- „ 70% osób często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach. 65% Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów, a aż 85% poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26% przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.” Warto przy tym zaznaczyć, że polska specyfika dzielenie się opiniami o produktach jest taka, że o wiele chętniej dzielimy się tymi negatywnymi niż pozytywnymi. Co za tym idzie, zgodnie z powszechną opinią jeden klient zadowolony to 10 innych, którzy przyjdą za nim. Natomiast 1 niezadowolony to 100 innych, którzy zostaną o tym powiadomieni.

Istnieje teoria zgodnie, z którą wystarczy 6 uścisków dłoni pomiędzy znajomymi by dotrzeć do kogokolwiek na świecie. Tym samym siła rażenia dobrej opinii na temat naszego biznesu może mieć ogromne, pozytywne skutki. Potencjalnie bowiem możliwość spotkania pomiędzy naszym klientem, a potencjalnym naszym klientem jest stosunkowo duża. Dlatego też, tak ważne jest by klientów obsługiwać zawsze zgodnie z zasadami, które pozwolą na stworzenie pozytywnego wrażenie. Reklama na billboardzie nie przyniesie bowiem tak dobrych rezultatów, jak zadowolony klient. Nie warto zatem unikać szkolenia z obsługi klienta, bo nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się ten pierwszy lub ten najchętniej dzielący się opiniami.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.