Jak zagwarantować sobie sukces w sprzedaży?

Dobry sprzedawca to taki, który doskonale potrafi wykorzystać swoje umiejętności podczas kontaktu z klientami i zachęcić ich do kupna oferowanego produktu lub usługi.

Gamma - Jak zagwarantować sobie sukces w sprzedaży?

    Odpowiednie umiejętności można zdobyć na kursach sprzedażowych, niezbędne jest jednak również zachowanie odpowiedniej postawy podczas rozmowy z klientem, a także doświadczenie i umiejętność dostosowywania sposobu działania do aktualnej sytuacji.

    Podstawą skutecznej, efektywnej sprzedaży jest jednak zawsze wiedza. To właśnie dlatego coraz więcej firm oferuje różnorodne szkolenia sprzedażowe, które pozwalają ich uczestnikom pozyskać niezbędne informacje, które mogą później wykorzystać w praktyce. Warto zdecydować się na udział w takim szkoleniu - może ono wpłynąć na znaczną poprawę wyników sprzedaży, dzięki czemu okaże się doskonałą inwestycją.

    Dobry sprzedawca musi zawsze wiedzieć, o czym mówi. Przed rozpoczęciem negocjacji należy więc pozyskać wiedzę odnośnie produktu lub usługi, którego dotyczy rozmowa. Sprzedawca powinien być w stanie odpowiedzieć na szczegółowe pytania rozmówcy, powinien także orientować się w obecnej sytuacji na rynku w określonej branży.

    Umiejętność rozmowy z klientem to kolejna rzecz, która cechuje dobrego sprzedawcę. Powinien umieć poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby uzyskać zamierzony cel i zadowolenie klienta. Należy zawsze słuchać tego, co klient ma do powiedzenia, odpowiadać na jego pytania i nie lekceważyć jego wypowiedzi. Klient, którego słowa nie są uważane za istotne, a wypowiedzi przerywane w połowie, prawdopodobnie poczuje się zirytowany i zrezygnuje z dalszej rozmowy, bądź też będzie do sprzedawcy nastawiony negatywnie.

    Sprzedawca w kontakcie z klientem powinien być nastawiony pozytywnie - nic tak nie zniechęca klientów do zakupów, jak niezadowolenie widoczne na twarzy sprzedawcy i słyszalne w jego tonie głosu. Komunikacja niewerbalna ma bardzo duży wpływ na to, jak jesteśmy odbierani przez rozmówców - podczas negocjacji warto więc zachować optymizm i entuzjazm.

    Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: Odwiedź ten dział.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza