Jak zagwarantować sobie sukces w sprzedaży?

Dobry sprzedawca to taki, który doskonale potrafi wykorzystać swoje umiejętności podczas kontaktu z klientami i zachęcić ich do kupna oferowanego produktu lub usługi.

7 lipca 2017
zdjęcie - Jak zagwarantować sobie sukces w sprzedaży?

Odpowiednie umiejętności można zdobyć na kursach sprzedażowych, niezbędne jest jednak również zachowanie odpowiedniej postawy podczas rozmowy z klientem, a także doświadczenie i umiejętność dostosowywania sposobu działania do aktualnej sytuacji.

Podstawą skutecznej, efektywnej sprzedaży jest jednak zawsze wiedza. To właśnie dlatego coraz więcej firm oferuje różnorodne szkolenia sprzedażowe, które pozwalają ich uczestnikom pozyskać niezbędne informacje, które mogą później wykorzystać w praktyce. Warto zdecydować się na udział w takim szkoleniu - może ono wpłynąć na znaczną poprawę wyników sprzedaży, dzięki czemu okaże się doskonałą inwestycją.

Dobry sprzedawca musi zawsze wiedzieć, o czym mówi. Przed rozpoczęciem negocjacji należy więc pozyskać wiedzę odnośnie produktu lub usługi, którego dotyczy rozmowa. Sprzedawca powinien być w stanie odpowiedzieć na szczegółowe pytania rozmówcy, powinien także orientować się w obecnej sytuacji na rynku w określonej branży.

Umiejętność rozmowy z klientem to kolejna rzecz, która cechuje dobrego sprzedawcę. Powinien umieć poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby uzyskać zamierzony cel i zadowolenie klienta. Należy zawsze słuchać tego, co klient ma do powiedzenia, odpowiadać na jego pytania i nie lekceważyć jego wypowiedzi. Klient, którego słowa nie są uważane za istotne, a wypowiedzi przerywane w połowie, prawdopodobnie poczuje się zirytowany i zrezygnuje z dalszej rozmowy, bądź też będzie do sprzedawcy nastawiony negatywnie.

Sprzedawca w kontakcie z klientem powinien być nastawiony pozytywnie - nic tak nie zniechęca klientów do zakupów, jak niezadowolenie widoczne na twarzy sprzedawcy i słyszalne w jego tonie głosu. Komunikacja niewerbalna ma bardzo duży wpływ na to, jak jesteśmy odbierani przez rozmówców - podczas negocjacji warto więc zachować optymizm i entuzjazm.

Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: Odwiedź ten dział.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.