Dobry sprzedawca to taki, który doskonale potrafi wykorzystać swoje umiejętności podczas kontaktu z klientami i zachęcić ich do kupna oferowanego produktu lub usługi.
Odpowiednie umiejętności można zdobyć na kursach sprzedażowych, niezbędne jest jednak również zachowanie odpowiedniej postawy podczas rozmowy z klientem, a także doświadczenie i umiejętność dostosowywania sposobu działania do aktualnej sytuacji.
Podstawą skutecznej, efektywnej sprzedaży jest jednak zawsze wiedza. To właśnie dlatego coraz więcej firm oferuje różnorodne szkolenia sprzedażowe, które pozwalają ich uczestnikom pozyskać niezbędne informacje, które mogą później wykorzystać w praktyce. Warto zdecydować się na udział w takim szkoleniu - może ono wpłynąć na znaczną poprawę wyników sprzedaży, dzięki czemu okaże się doskonałą inwestycją.
Dobry sprzedawca musi zawsze wiedzieć, o czym mówi. Przed rozpoczęciem negocjacji należy więc pozyskać wiedzę odnośnie produktu lub usługi, którego dotyczy rozmowa. Sprzedawca powinien być w stanie odpowiedzieć na szczegółowe pytania rozmówcy, powinien także orientować się w obecnej sytuacji na rynku w określonej branży.
Umiejętność rozmowy z klientem to kolejna rzecz, która cechuje dobrego sprzedawcę. Powinien umieć poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby uzyskać zamierzony cel i zadowolenie klienta. Należy zawsze słuchać tego, co klient ma do powiedzenia, odpowiadać na jego pytania i nie lekceważyć jego wypowiedzi. Klient, którego słowa nie są uważane za istotne, a wypowiedzi przerywane w połowie, prawdopodobnie poczuje się zirytowany i zrezygnuje z dalszej rozmowy, bądź też będzie do sprzedawcy nastawiony negatywnie.
Sprzedawca w kontakcie z klientem powinien być nastawiony pozytywnie - nic tak nie zniechęca klientów do zakupów, jak niezadowolenie widoczne na twarzy sprzedawcy i słyszalne w jego tonie głosu. Komunikacja niewerbalna ma bardzo duży wpływ na to, jak jesteśmy odbierani przez rozmówców - podczas negocjacji warto więc zachować optymizm i entuzjazm.
Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe:
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.