Język korzyści w kontaktach z klientem

Język korzyści – jego stosowanie ma ogromne znaczenie w kontaktach z klientami. Niestety często jest on stosowany w nieprawidłowy sposób. Jak należy stosować to narzędzie, aby przyniosło jak najlepsze rezultaty?

zdjęcie - (the_title())

Język korzyści w sprzedaży, w kontaktach z klientem


Szkolenia sprzedażowe często kładą nacisk na stosowanie języka korzyści
.
Warto zastanowić się czym w ogóle jest korzyść? Podstawowym błędem popełnianym przez sprzedawców jest po prostu wymienienie cech danego produktu lub usługi. Pozornie może się wydawać, że takie podejście ma sens, jednak nie daje ono odpowiedzi na podstawowe pytanie stawiane przez klienta, czyli co zyskam, jeśli zainwestuję w produkt lub usługę? Aby wiedzieć, co jest korzyścią z punktu wiedzenia danego klienta, najpierw należy zrozumieć jego potrzeby. To właśnie zrozumienie potrzeb jest kluczem do stosowania języka korzyści.

Stosowanie języka korzyści nie jest wcale takie łatwe i w praktyce wielu sprzedawców popełnia w tym zakresie dosyć duże błędy. Jedną z częstych pomyłek jest przedstawianie korzyści z punktu widzenia sprzedawcy, a nie klienta. Sprzedawca nie poświęca czasu na zapoznanie się z potrzebami klienta, sam dokonuje oceny, co jego zdaniem jest najważniejszą korzyścią płynącą ze skorzystania z danego produktu lub usługi.

 

Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie, szkolenie ze sprzedaży Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem? Zapraszamy serdecznie!

 

Kolejnym ważnym błędem jest stosowanie języka, który jest niezrozumiały dla klienta. Poważnym problemem jest na przykład stosowanie specjalistycznych terminów. Oczywiście ma to sens, jeśli klient sam posiada dużą wiedzę w danej dziedzinie, jednak zazwyczaj tak nie jest. Język korzyści powinien być prosty, przystępny i zrozumiały, Jeśli konieczne jest użycie bardziej fachowych terminów, należy je wyjaśnić tak, aby klient mógł zrozumieć przekaż.

Warto zainwestować w szkolenia z obsługi klienta, które pokażą pracownikom, w jaki sposób można zaangażować klienta w rozmowę i uzyskać od niego informacje na temat potrzeb i oczekiwań. Oczywiście nie można przesadzać z językiem korzyści. Jeśli klient zostanie zasypany długa listą korzyści, może nabrać podejrzeń. Warto skupić się na kilku najważniejszych kwestiach, które są najbardziej istotne z punktu wiedzenia danej osoby.

Każdy klient ma jedną lub dwie kwestie, które mają dla niego kluczowe znaczenie i są decydujące w przypadku wyboru produktu lub usługi. Dla jednych będzie to cena, dla innych jakość lub inne parametry produktu oferowanego przez firmę.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.