Wśród technik sprzedaży, dość szczególne miejsce zajmuje technika perswazji. Polega ona na wpływaniu na zmianę zdania klienta, przekonaniu go do zakupu danego produktu, jak również zapewnienie, że oferowany produkt czy usługa spełnią oczekiwania i życzenia klienta. W perswazji zaś, na szczególne miejsce zasłużył sobie język korzyści, będący techniką perswazji, czyli tegoż wpływania na zmianę zdania klientów.
W języku korzyści najistotniejsza jest cecha - zaleta i korzyść dla klienta, którą może uzyskać, jeśli zdecyduje się na zakup produktu czy usługi, jaką oferujemy. Sprzedawca musi więc przekonać swojego klienta, że to, co oferuje, jest wyjątkowe, znacząco różni się od oferty konkurencji pod jakimś względem, a także zaprezentować korzyści jakie zyska klient, jeśli zdecyduje się właśnie na naszą ofertę.
Od umiejętności sprzedażowych osoby oferującej produkty czy usługi w głównej mierze zależy sukces sprzedaży, a także ilość sprzedanego towaru. Jeśli sprzedawca świadomie, poprawnie i umiejętnie wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności, bez problemu powinien poradzić sobie z realizacją założonych celów sprzedażowych, jak również z budowaniem pozytywnego postrzegania przedsiębiorstwa i całej marki. Bez wątpienia takie metody i techniki, jak choćby język korzyści są w stanie w znaczącym stopniu pomóc sprzedawcy, który bez wątpienia zdoła realizować stawiane przed nim cele.
Z tego też powodu wielu pracodawców decyduje się na różnego rodzaju szkolenia sprzedażowe, na których sprzedawcy uczą się różnego rodzaju technik i metod sprzedaży, dowiadują się w jaki sposób można je wykorzystywać, a także dowiadują się bardzo wiele o regułach zachowania się klientów, z których można skorzystać, aby dodatkowo, znacząco zwiększyć swój sukces sprzedażowy i tym samym zapewnić doskonałe funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Rozwój osobisty i zawodowy pracownik ma zawsze znaczące przełożenie na sukces i rozwój przedsiębiorstwa, co coraz częściej doceniają pracodawcy i bardzo chętnie wykorzystują.