Język korzyści
Wśród technik sprzedaży, dość szczególne miejsce zajmuje technika perswazji. Polega ona na wpływaniu na zmianę zdania klienta, przekonaniu go do zakupu danego produktu, jak również zapewnienie, że oferowany produkt czy usługa spełnią oczekiwania i życzenia klienta. W perswazji zaś, na szczególne miejsce zasłużył sobie język korzyści, będący techniką perswazji, czyli tegoż wpływania na zmianę zdania klientów.

Wśród technik sprzedaży, dość szczególne miejsce zajmuje technika perswazji. Polega ona na wpływaniu na zmianę zdania klienta, przekonaniu go do zakupu danego produktu, jak również zapewnienie, że oferowany produkt czy usługa spełnią oczekiwania i życzenia klienta. W perswazji zaś, na szczególne miejsce zasłużył sobie język korzyści, będący techniką perswazji, czyli tegoż wpływania na zmianę zdania klientów.
W języku korzyści najistotniejsza jest cecha – zaleta i korzyść dla klienta, którą może uzyskać, jeśli zdecyduje się na zakup produktu czy usługi, jaką oferujemy. Sprzedawca musi więc przekonać swojego klienta, że to, co oferuje, jest wyjątkowe, znacząco różni się od oferty konkurencji pod jakimś względem, a także zaprezentować korzyści jakie zyska klient, jeśli zdecyduje się właśnie na naszą ofertę.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.Od umiejętności sprzedażowych osoby oferującej produkty czy usługi w głównej mierze zależy sukces sprzedaży, a także ilość sprzedanego towaru. Jeśli sprzedawca świadomie, poprawnie i umiejętnie wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności, bez problemu powinien poradzić sobie z realizacją założonych celów sprzedażowych, jak również z budowaniem pozytywnego postrzegania przedsiębiorstwa i całej marki. Bez wątpienia takie metody i techniki, jak choćby język korzyści są w stanie w znaczącym stopniu pomóc sprzedawcy, który bez wątpienia zdoła realizować stawiane przed nim cele.
Z tego też powodu wielu pracodawców decyduje się na różnego rodzaju szkolenia sprzedażowe, na których sprzedawcy uczą się różnego rodzaju technik i metod sprzedaży, dowiadują się w jaki sposób można je wykorzystywać, a także dowiadują się bardzo wiele o regułach zachowania się klientów, z których można skorzystać, aby dodatkowo, znacząco zwiększyć swój sukces sprzedażowy i tym samym zapewnić doskonałe funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Rozwój osobisty i zawodowy pracownik ma zawsze znaczące przełożenie na sukces i rozwój przedsiębiorstwa, co coraz częściej doceniają pracodawcy i bardzo chętnie wykorzystują.
Wśród wielu technik i metod w sprzedaży, język korzyści zajmuje szczególne miejsce, jako najbardziej pozytywnie kojarzący się. Pozwala nie tylko na standardową prezentację oferty, ale również zaprezentowanie korzyści, jakie może uzyskać klient decydując się na zakup produktu lub usługi.
W zwykłej sprzedaży, najczęściej sprzedawca stara się opisać oferowany produkt lub usługę. Niestety, wymieniając tysiące cech produktu, posługując się standardowymi przymiotnikami i powszechnie stosowanymi słowami, wprowadzamy tak naprawdę szum informacyjny. W tym szumie klientowi trudno jest się odnaleźć i zrozumieć, co tak naprawdę sprzedawca chce przekazać i bardzo często po prostu rezygnuje z kontynuowania rozmowy.
Właśnie dlatego w sprzedaży pojawiło się kilka nowych technik i sposobów rozmowy z klientem, a jedną z nich jest właśnie język korzyści. Od standardowego przekazywania informacji, język korzyści różni się przede wszystkim tym, co chcemy przekazać klientowi. Nie chodzi tylko o to, by klient poznał cechy produktu, suche fakty, ale by dowiedział się, co zyska dzięki temu, że będzie miał ten właśnie produkt lub usługę. Trzeba zaprezentować klientowi wszelkie korzyści, a także wszystko, co straci, jeśli nie nabędzie oferowanego produktu lub usługi.
To własnie język korzyści umożliwia sprzedawcy skuteczne dotarcie do klientów. Efektywna rozmowa z klientem to zaś klucz do sukcesu. Aby więc skutecznie rozmawiać i skutecznie prezentować ofertę, nie można zarzucać klienta suchymi faktami i nie wiele wnoszącymi cechami produktów. Konieczne jest zaprezentowanie tego produktu lub usługi w taki sposób, aby klient zrozumiał, że jest to jemu potrzebne.
Klient znacznie chętniej zdecyduje się na zakup, jeśli będzie miał pewność, że oferta spełni jego oczekiwania i zaspokoi potrzeby. Jeśli więc sprzedawca chce coś sprzedać, bez wątpienia musi skupić się na języku korzyści i odpowiednio zaprezentować produkt, a także skutecznie zbić wszelkie obiekcje klienta przed zakupem. Wówczas zdoła sfinalizować sprzedaż o osiągnąć sukces.
Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy… HR może i powinien pełnić rolę kluczowego partnera dla biznesu. Jeśli chcesz mieć realny wpływ, musisz być o dwa kroki przed wyzwaniami.
Dlatego tak ważne jest, aby mieć zaufanego partnera, który pomoże mądrze Ci się rozwijać.
Nasz „360° Newsletter HR” powstał właśnie w tym celu. Sprawdź i działaj pewniej.