Klucz do wzrostu sprzedaży
Każdy przedsiębiorca zarządzający firmą wie, że zastosowanie odpowiednich technik sprzedażowych skutecznie wpływa na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie obrotów i zarobków przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z małym osiedlowym sklepikiem czy tez siecią stacji benzynowych, warto zadbać o odpowiednie przeszkolenie personelu i wypracowanie standardów obsługi klienta i kontaktu z nim.
Każdy przedsiębiorca zarządzający firmą wie, że zastosowanie odpowiednich technik sprzedażowych skutecznie wpływa na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie obrotów i zarobków przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z małym osiedlowym sklepikiem czy tez siecią stacji benzynowych, warto zadbać o odpowiednie przeszkolenie personelu i wypracowanie standardów obsługi klienta i kontaktu z nim.
Niezwykle istotnym mechanizmem sprzyjającym wzrostowi sprzedaży jest wdrożenie i stosowanie przez personel mechanizmu aktywnej sprzedaży. Aktywna sprzedaż to mechanizm polegający na wyjściu do klienta z propozycją i ofertą naszej firmy. Brzmi to być może nieco enigmatycznie, ale w praktyce wdrożyć można ją w bardzo prosty sposób stosując się do kilku zasad.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia. Zapoznaj się z nimi.Mechanizm funkcjonowania aktywnej sprzedaży najlepiej omówić na przykładzie. Weźmy pod rozwagę taką sytuację – na stację benzynową w godzinach porannych w drodze do pracy podjeżdża Pan X. Tankuje i idzie do kasy zapłacić. Jest jeszcze nieco zaspany. Płaci za paliwo i wychodzi. Pani przy kasie była miła, więc z pozoru jest dobrym pracownikiem. Stacja zarobiła na sprzedaży paliwa, ale czy nie mogliśmy zrobić więcej ?
Aktywna sprzedaż w tej sytuacji powinna objawić się wyjściem do klienta z propozycją – jest rano, więc kasjerka powinna zapytać czy Pan X nie napije się kawy. Sam nie wpadł na taki pomysł, ale jeśli zapytamy istnieje duże prawdopodobieństwo, że zgodzi się stwierdzając, że to dobry pomysł. Każda taka sprzedana kawa oznacza dodatkowe zyski. Podobny mechanizm może mieć miejsce w każdym sklepie czy też kawiarni. Jeśli klient kupuje kawę, warto zapytać go czy nie ma ochoty na coś słodkiego do niej.
Oprócz stosowania opisanego mechanizmu należy pamiętać o tym, aby propozycja nie była nachalna i napastliwa. Personel powinien wystosować pytanie, złożyć propozycję, ale w przypadku odmowy nie namawiać i nie proponować na siłę kolejnych rzeczy. Takie zachowania może spowodować skutek odwrotny od oczekiwanego.
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej