Wydaje się, ze rozmowa z drugą jednostką jest czymś tak oczywistym, że aż banalnym. Jednak w ciągu ostatniej dekady, komunikacja uległa zdecydowanym zmianom. Zamiast poświęcać czas na rozmowy, preferuje się zabawę telefonem, zamiast zadzwonić, pisze się wiadomość przez messengera. Skoro w sytuacjach nade osobistych nie potrafimy się komunikować, to jak wygląda ten proces w biznesie. Komunikacja w biznesie i rozwoju firmy jest konieczna, do tego aby osiągnąć sukces. Jej brak prowadzi do problemów, które konsekwencją są niższe przychody. Rozmawiać, trzeba umieć zarówno z pracownikiem, jak i partnerem biznesowym oraz potencjalnym kontrahentem, czy też klientem.
Jednak komunikacja interpersonalna jest swego rodzaju procesem., który warto poznać, aby osiągnąć sukces zawodowy. Szkolenie z komunikacji interpersonalne jest do tego niezbędne. Prowadzone jest przez najwyższej klasy coachów, którzy posiadają wiedzę i umiejętności. Zajęcia są w formie wykładów, ale i ćwiczeń praktycznych, dzięki którym uczestnik dowie się więcej o swojej osobowości, czy też barierach jakie posiada. Zgromadzona wiedza pozwoli mu na zrozumienie popełnianych przez siebie błędów i naprawienie ich, bądź wyeliminowanie problemu. Pozna schemat komunikowania się oraz go zrozumie. Tutaj bardzo duże znaczenie mają kanały komunikacji oraz mowa ciała.
Komunikując się należy mówić powoli, wyraźnie, akcentując najważniejsze dla nas słowa. Należy zaznaczać swoje zdanie, wyrażać opinię, wszystko to prowadzi do efektywnego wyrażania siebie, bez agresji słowne. Komunikując się należy brać pod uwagę zdanie drugie osoby, czy jej poglądy co nie znaczy, ze musimy się z nimi zgadzać. Wszystko ma się odbywać w poszanowaniu i podmiotowości jednostki, nie zapominając, że decyzje sami mamy podejmować, a nie pod wpływem innych. Asertywność w prowadzeniu negocjacji jest ważna, trzeba jednak pamiętać, ze ustalone przez nas normy i granice muszą być zgodne z prawem, a także naszą uczciwością. Sympatie, czy też antypatie nie powinny mieć na to wpływu.