Komunikacja interpersonalna w pracy
To, jak istotna jest komunikacja interpersonalna, doskonale wiedzą właściciele firm, wysyłający swoich pracowników na tego typu szkolenia. Są one wyjątkowo przydatne tym, którzy w codziennej pracy mają kontakt z klientami lub partnerami biznesowymi - jednak skorzystać na takich szkoleniach może każdy. Dlaczego w pracy ważna jest umiejętność komunikacji interpersonalnej?
Skuteczna komunikacja pomiędzy pracownikami to gwarancja efektywnej pracy i odpowiednio działającej współpracy pomiędzy członkami zespołu. Muszą oni umieć podzielić między sobą obowiązki i wiedzieć, jak komunikować istotne sprawy.
Umiejętność rozmawiania powinni mieć także managerowie oraz szefowie - dobry kontakt pomiędzy przełożonymi a pracownikami jest podstawą do utrzymania dobrych relacji panujących w miejscu pracy. Osoba mająca kierownicze stanowisko musi również potrafić komunikować swoje oczekiwania i wymagania podwładnym w taki sposób, aby było to skuteczne i jednoznaczne, a jednocześnie kulturalne.
Umiejętność rozmawiania z innymi przydaje się bardzo osobom, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Zazwyczaj konieczne jest wtedy pozyskiwanie klientów - nie obejdzie się więc bez rozmowy!
Jeśli dana osoba potrafi zaprezentować się w dobrym świetle i wie, jak przedstawić swoje zalety, z pewnością łatwiej zachęci innych do współpracy. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób sprawiać wrażenie osoby, która "wie, co robi", jest profesjonalistą i ma wysokie kompetencje.
Osoba, która sprawia wrażenie pewnej siebie, będzie również postrzegana jako ta, której można zaufać i powierzyć ważne, istotne zadania. Nie bez powodu mówi się także o tym, jak istotne jest pierwsze wrażenie - to od niego często zależy to, jak postrzegamy daną osobę.