Komunikacja w biznesie szkolenie

Efektywna komunikacja ma kluczowe znaczenie w kontaktach biznesowych i w kształtowaniu atmosfery w miejscu pracy. Jeśli rozmowy z potencjalnymi klientami czy kontrahentami nie przynoszą spodziewanych rezultatów albo nie umiesz utrzymywać dobrych relacji ze swoimi współpracownikami, komunikacja w biznesie szkolenie może okazać się doskonałym rozwiązaniem.

Gamma - Komunikacja w biznesie szkolenie

Komunikacja w biznesie szkolenie

Szkolenie z komunikacji w biznesie skupia się na wszystkich elementach prawidłowej komunikacji, począwszy od właściwego doboru słów, aż po świadome wykorzystywanie komunikacji niewerbalnej. Wielu z nas nie ma pojęcia o tym, jak duży wpływ na odbiór naszej wypowiedzi ma gestykulacja czy odpowiednia tonacja głosu. Podczas szkolenia można nauczyć się używania tych narzędzi w celu wpływania na emocje rozmówcy.

Drugi ważny cel szkolenia to identyfikacja i wyeliminowanie najpowszechniejszych barier w komunikacji. Są to przeszkody, które utrudniają codzienne rozmowy, a z których obecności bardzo często nawet nie zdajemy sobie sprawy.

Może to być na przykład brak umiejętności słuchania argumentów drugiej strony, czy zbyt agresywny ton wypowiedzi. Prowadzący szkolenie pomogą rozpoznać te problemy i przedstawią skuteczne metody wykluczenia ich wpływu na efektywność komunikacji.

 

Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

Zapraszamy.

 

Komunikacja w biznesie szkolenie uczy również właściwych metod prowadzenia rozmowy w sytuacjach stresowych. Stres to nieodłączny element codziennych rozmów biznesowych, nie powinien jednak stanowić przeszkody w skutecznej komunikacji. Jeśli nauczymy się nad nim panować, z pewnością wpłynie to pozytywnie zarówno na relacje z klientami, jak i partnerami biznesowymi.

Szkolenie z komunikacji w biznesie jest kierowane do wszystkich tych, którzy chcą poprawić jakość swojego życia zawodowego. Umiejętna komunikacja przekłada się na lepszą atmosferę w miejscu pracy, a ta z kolei decyduje o naszej efektywności. Większa wydajność w pracy zazwyczaj skutkuje większymi zarobkami, nie trudno więc zrozumieć, że szkolenie to tak naprawdę bardzo opłacalna inwestycja, która powinna się szybko zwrócić.

 

Niezakłócona jakimkolwiek szkodliwym czynnikiem komunikacja w środowisku pracy w dość znaczący sposób wpływa na optymalną organizację stanowisk pracy i roli każdego z pracowników w zespole. Bez odpowiedniej komunikacji nie możliwe jest zintegrowanie pracowników pomiędzy sobą, a także ich prawidłowe relacje z przełożonymi.

Dlatego też udział w szkoleni z zakresu komunikacji w biznesie każdemu pomoże w pozyskaniu niezwykle praktycznych umiejętności z efektywnej komunikacji. Takie szkolenie ma przede wszystkim do realizacji dwa cele. Pierwszym z nich jest poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji w zespole, kolejnym natomiast nabycie ważnej umiejętności jaką jest sprawne identyfikowanie sytuacji, szczególnie tych konfliktowych wraz z ich efektywnym rozwiązaniem.

Szkolenie ze skuteczniej komunikacji w biznesie dosłownie w niewielkim stopniu opiera się na zajęciach czysto teoretycznych. Organizatorzy bowiem przede wszystkim skupiają się na stronie praktycznej takiego szkolenia. Zdecydowanie najwięcej czasu ( nawet około 90%) w czasie szkolenia poświęca się na warsztaty, scenki i gry strategiczne.

W szkoleniach pojawiają się niezwykle skuteczne i edukacyjne elementy takie jak burza mózgów, gry symulacyjne, liczne dyskusje, stadium przypadku, odgrywanie ról, interaktywne prezentacje akwarium oraz ćwiczenia zarówno grupowe, jak i indywidualne. Najważniejsze tematy, jakie powinny pojawić się na absolutnie każdym szkoleniu ze skutecznej komunikacji w biznesie przestawione zostały poniżej.

  • Czym jest i jakie cechy posiada efektywnie pracujący zespół.
  • Jak wspomagać poszczególne fazy rozwoju zespołu.
  • Wspólna wizja i cele, jako podstawa spójnego i skuteczne pracującego zespołu.
  • Jak efektownie zwiększyć potencjał poszczególnych członków zespołu.
  • Rola komunikacji interpersonalne we współpracującym ze sobą zespole.
  • Zasady komunikanci niewerbalnej, czyli tak zwanej mowy ciała.
  • Normy zgodnej współpracy w zespole.
  • Techniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów zespołowych.
Każdy, kto kiedykolwiek miał bliższą styczność z biznesem doskonale wie o tym, jak bardzo trudną sztuką jest prowadzenie własnej firmy. Nie chodzi tylko i wyłącznie o to, aby znaleźć dochodową niszę czy też wybić się ponad konkurencję i zdominować większość rynku. Najtrudniejsze jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji biznesowych z kontrahentami. Niezwykle przydatne w tym aspekcie będą z pewnością umiejętności komunikacyjne.

Część osób ma takie szczęście, że od małego nie ma problemów z komunikowaniem się z innymi osobami i przychodzi im to z łatwością. Niestety, zdecydowana większość osób musi się w tej kwestii jeszcze sporo nauczyć. Doskonałym sposobem doskonalenia swoich umiejętności komunikacyjnych jest uczestnictwo w szkoleniach biznesowych.

Jak prawidłowo przeprowadzać proces komunikacyjny?

Aby zostać właściwie zrozumianym, a co najważniejsze, aby u odbiorcy komunikatu osiągnąć zamierzony skutek, należy spełnić szereg warunków. W pierwszej kolejności należy zidentyfikować rozmówcę. Wszystko po to aby odpowiednio dobrać język komunikatu.

W dalszej kolejności należy zwrócić uwagę chociażby na to czy nie występują szumy komunikacyjne, które mogłyby skutecznie zakłócić cały proces komunikacji. Podczas formułowania konkretnego komunikatu bardzo ważne jest to, aby cały czas panować zarówno nad językiem werbalnym jak i niewierbalnym. Poprzez niewłaściwą pozycję ciała czy też nadmierną gestykulację można bowiem czasem zostać niewłaściwie zrozumianym.

Dla kogo jest szkolenie i co można zyskać?

Komunikacja w biznesie szkolenie takie przewidziane jest dla każdego, kto chce osiągnąć sukces w życiu zawodowym, niezależnie od tego czy swoją karierę wiąże z prowadzeniem firmy czy etatem w korporacji.

Program szkolenia biznesowego został skonstruowany w taki sposób, aby w skondensowanych dawkach wiedzy przeplatanych ćwiczeniami praktycznymi przekazać jak najwięcej przydatnych informacji. Każdy uczestnik szkolenia po jego zakończeniu udoskonali swoje umiejętności komunikacyjne, co z pewnością przełoży się na sukces w życiu zawodowym.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
firma szkoleniowa 2025 roku