Najlepsze techniki finalizacji sprzedaży

Wielu nawet profesjonalistów w dziedzinie sprzedaży zgodnie podkreśla, że najtrudniejszym etapem całego procesu sprzedaży jej jej finalizacja, czyli ostateczne zamówienie przez klienta. Wielu handlowców traci w tym momencie całą dotychczasową pewność siebie, co jest w dość negatywny sposób odbierane przez potencjalnego klienta.

Gamma - Najlepsze techniki finalizacji sprzedaży

 

Najlepsze techniki finalizacji sprzedaży


To duży błąd, gdyż może doprowadzić do tego, że mający wątpliwości klient ostatecznie zrezygnuje z zawarcia umowy z taką osobą. Prawda jest taka, że tylko umiejętność skutecznego finalizowania transakcji pozwala zarabiać w handlu naprawdę duże pieniądze.

Jednak jak podkreślają wieloletni i bardzo już doświadczeni handlowcy przekonują, że jest kilka bardzo skutecznych techniki ułatwiających bezstresowe zakończenie rozpoczętych negocjacji.

  • Najgorszym błędem jest chwila ciszy, jaka zapada zaraz po zadaniu przez handlowca finalnego pytania. Na pewno po zadaniu pytania należy dać jeszcze kupującemu chwilę czasu na zastanowienie, jednak bardzo ważne jest, aby to właśnie handlowiec przerwał pierwszy, często dość niezręczną i zbyt długo trwającą ciszę.

  • Technika alternatywna - w tym wypadku klient ma kilka możliwości wyboru. Najlepiej aby były to 2, maksymalnie 3, gdyż zbyt duża ilość może spotkać się z sytuacją kiedy z nadmiaru opcji do wyboru klient nie jest w stanie podjąć decyzji. Tu warto dodatkowo zadawać klientowi pytania. Oto kilka przykładowych:
    • „na którą z dwóch opcji pan się zdecydował?”
    • „bardziej odpowiada Pani szkolenie trzy czy dwudniowe?”
    • „woli pani płatność gotówką czy przelewem?”

    W takiej sytuacji, kiedy klient zdecydował się na którąś z opcji najczęściej w 9/10 przypadków jest to równoznaczne ze sfinalizowaną sprzedażą.

  • Wóz albo przewóz. Dość ryzykowna strategia, jednak szanse na jej powodzenie i tak są nieco większe niż możliwość poniesienia porażki. Technika ta zmusza klienta do natychmiastowego podjęcia decyzji. Wielką zaletą tej techniki z całą pewnością jest fakt, że handlarz od razu wie, czy klient sfinalizuje z nim transakcje czy nie, wiedząc tym samym na czym stoi.

Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza