Negocjacje – w biznesie i w firmie

Każdy z nas z pewnością co jakiś czas przegląda rubrykę poświęconą szkoleniom. Co tam znajdziemy? Otóż w zasadzie jednym ze szkoleń które wiodą absolutny prym szczególnie pod kątem ich popularności są właśnie szkolenia z zakresu negocjacji.

5 kwietnia 2019
zdjęcie - Negocjacje – w biznesie i w firmie

 

Negocjacje - w biznesie i w firmie

Każdy z nas z pewnością co jakiś czas przegląda rubrykę poświęconą szkoleniom. Co tam znajdziemy? Otóż w zasadzie jednym ze szkoleń które wiodą absolutny prym szczególnie pod kątem ich popularności są właśnie szkolenia z zakresu negocjacji. Pojawia się jednak zapewne w naszych głowach pytanie - w jakich sytuacjach konieczna będzie umiejętność negocjacji? Tutaj w zasadzie można podzielić takie sytuacje na pięć głównych grup...

Negocjacje z klientem

Przede wszystkim bowiem negocjacje przydadzą nam się w rozmowie z klientem. Pamiętajmy, że dzisiejszy opracowany sposób najlepszej sprzedaży opiera się właśnie bardziej na technikach negocjacji niż na perswazji. Dawniej bowiem nieraz stawiano na tę drugą, teraz jednak kiedy ludzie mają już raczej dość wszechobecnej reklamy, negocjacja staje się bardziej efektywną formą sprzedaży. Jak to w zasadzie wygląda? Mówiąc w bardzo dużym skrócie tutaj mamy do czynienia z sytuacją, w której na początek sprzedawca ma za zadanie dość ogólnie rozpoznać, jaki to jest rodzaj klienta. Czy chce on szybko załatwić sprawę i od razu uciekać, czy może jednak ma ochotę pogadać? Jaki typ produktu będzie najlepszy do zaoferowania? Ile może wydać? I daje wchodzi własnie negocjacja - negocjujemy z klientem, co by chciał kupić, patrząc na reakcję pokazujemy różne produkty, po czym umiejętnie wskazujemy na wady i zalety poszczególnych rozwiązań. Słowem - negocjujemy, co klient kupi. Oczywiście klient nie jest świadomy tych negocjacji.

Negocjacje z pracownikiem

Umiejętność negocjacji przydaje się także podczas różnych rozmów z pracownikami. Negocjujemy z nimi ich pensję, warunki pracy. Często także musimy przeprowadzić negocjacje pomiędzy skłóconymi ze sobą pracownikami. Co się stanie, jeśli tego nie będziemy umieć? Cóż, jeśli będziemy za mało asertywni to niestety może skończyć się to tak, że inni nas wykorzystają, a jeżeli zaś w negocjacjach za bardzo będziemy obstawiali przy naszym zdaniu, to z kolei możemy wpaść w pułapkę pozornie zbyt dużej kontroli. Generalnie i tak źle, i tak niedobrze...

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.

Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.

Negocjacje z pracodawcą

Z perspektywy zaś pracownika musimy także umieć negocjować - znowu warunki pracy, godziny pracy, wynagrodzenie, przydzielone zadania. Jeśli nie będziemy tego umieć, to bardzo szybko mówiąc kolokwialnie "zjedzą nas". Jeżeli z drugiej strony, będziemy uparcie stawiać na swoim, to wezmą nas za chama i gbura, a później znalezienie ciekawej pracy będzie prawdziwą udręką...

Negocjacje z kontrahentem

Oczywiście negocjować także musimy z kontrahentami, podwykonawcami oraz wszelkimi firmami zewnętrznymi, które dla nas pracują, z dostawcami czy też co najważniejsze - z partnerami biznesowymi. Tutaj wchodzi dogadywanie cen, terminów itp. Wiadomo zaś - na pewno nie chcemy być na tym stratni. Dlatego też nauka negocjacji staje się bez mała koniecznością.

Negocjacje ze współpracownikami

Na koniec przechodzimy do współpracowników. Z nimi także musimy nauczyć się negocjować inaczej albo nie będziemy zbyt lubiani, albo dopadną nas wszystkie najgorsze zadania w pracy.

Słowem mówiąc krótko umiejętność negocjacji jest w zasadzie konieczna bez względu na to, na jakim stanowisku, czy na jakim szczeblu pracujemy. Co w zasadzie z tego wynika? Otóż w szkolenie z negocjacji warto zainwestować zawsze. Jeśli jesteśmy pracodawcami, spróbujmy pomyśleć nad szkoleniem zarówno dla siebie, jak i dla pracowników, a w szczególności na pewno dla osób odpowiedzialnych za sprzedaż oraz za relacje z partnerami w biznesie. Ponadto, jeśli nasz pracodawca nie wyraża chęci na sfinansowanie takiego szkolenia, to warto jednak zadbać o to także samodzielnie. Czemu? Podniesie ono nasze kwalifikacje i będzie świetnie wyglądało w CV - to dość standardowe, ale ciągle aktualne powody.

Wybór najlepszego szkolenia z negocjacji

Oczywistym jest to, że patrzymy na komentarze, opinie i recenzje oraz przeróżne inne ważne informacje. Jednak tu warto podkreślić wagę kilku innych spraw, które odgrywają naprawdę bardzo istotną rolę jeśli idzie o jakiekolwiek szkolenia z negocjacji. Przede wszystkim bowiem liczy się to, jakiego rodzaju jest to szkolenie - czy otwarte czy zamknięte. Te pierwsze organizowane są niejako pomiędzy różnymi firmami, dając tym samym ich pracownikom większą szansę na wypróbowanie swoich umiejętności. Drugi aspekt dobrych szkoleń z negocjacji, to bez wątpienia są ćwiczenia praktyczne - absolutnie niezbędne.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.