Negocjacje w biznesie – jak je prowadzić?

W świecie biznesu negocjacje są codziennością. Przed podpisaniem umowy o współpracy obie strony muszą ustalić jej warunki. Warto więc poznać zasady jak prowadzić negocjacje z klientem, aby móc osiągać odpowiednie efekty i wiedzieć, w jaki sposób należy zachowywać się podczas negocjowania, czego zaś lepiej jest unikać.

zdjęcie - (the_title())

     

    W niektórych branżach negocjowanie nie jest możliwe, ponieważ warunki współpracy są tam stałe i niezmienne, a zmiany w nich mogą być co najwyżej niewielkie. Podobnie dzieje się w sytuacji, gdy mała, dopiero rozwijająca się firma wchodzi we współpracę z dużą firmą. Mniejsza firma nie może bowiem zaoferować czegoś, co znacząco zmieniłoby warunki umowy.

    Jeśli obie strony negocjujące mają podobne możliwości i warunki, możliwe jest ustalenie wielu kompromisów i faktyczne negocjacje. Obie firmy mają wtedy zbliżone możliwości działania, żadna z nich nie ma już na starcie widocznej, istotnej przewagi.

    Przed rozpoczęciem negocjacji należy odpowiednio się do nich przygotować. Oczywistym jest, że nie da się przewidzieć wszystkiego, można jednak przewidzieć najbardziej oczywiste pytania naszego rozmówcy i problematyczne kwestie. Warto dokładnie zastanowić się, co chcemy osiągnąć, co jest naszym celem minimalnym, a z czego będziemy w stanie - w imię kompromisu zadowalającego obie strony - zrezygnować. Przemyślenia wymaga również wybór strategii negocjacyjnej - czy będziemy zwracać uwagę na dobre relacje z naszym rozmówcą, czy też zależy nam jedynie na osiągnięciu celu, nieważne, jakim kosztem? Jak prowadzić negocjacje z klientem ?

    Negocjacje to nie wyścig! Warto pamiętać o tym, że w negocjacjach wcale nie chodzi o to, aby zakończyć je jak najszybciej. Przeciwnie - często aby móc osiągnąć lepsze rezultaty należy poświęcić na rozmowy więcej czasu. Jeśli więc potrzebujemy więcej czasu do namysłu, lub też taką potrzebę odczuwa druga strona, dobrze jest przełożyć negocjacje lub umówić się na kolejne spotkanie, o ile jest to możliwe. Czasami poświęcenie większej ilości czasu prowadzi do ustalenia korzystnych dla obu stron warunków współpracy.

    Gdy po negocjacjach zostanie ustalone porozumienie pomiędzy stronami, powinno dojść między nimi do spisania umowy, zawierającej powstałe ustalenia i zasady. Tworząc taki dokument, warto zlecić jego przygotowanie lub sprawdzenie kancelarii prawnej, aby mieć pewność, że wszystkie zapisy są zgodne z obowiązującym prawem.

    Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Dowiedz się jak prowadzić negocjacje z klientem. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży: Zapraszamy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.