Nie tylko treść, ale także forma wypowiedzi ma znaczenie

Zazwyczaj formując mnie lub bardziej oficjalne i publiczne wypowiedzi zwracamy przede wszystkim uwagę na ich treść i stronę merytoryczną. Faktycznie to co mówimy jest ważne, ale na gruncie zawodowym bardzo często zapominamy, że z psychologicznego punktu widzenia ważniejsze jest to jak przekazujemy informacje, w jaki sposób zachowujemy się podczas naszej wypowiedzi.

 
Zazwyczaj formując mnie lub bardziej oficjalne i publiczne wypowiedzi zwracamy przede wszystkim uwagę na ich treść i stronę merytoryczną. Faktycznie to co mówimy jest ważne, ale na gruncie zawodowym bardzo często zapominamy, że z psychologicznego punktu widzenia ważniejsze jest to jak przekazujemy informacje, w jaki sposób zachowujemy się podczas naszej wypowiedzi.
 
Opracowanie psychologiczne są zgodne co do tego, że większość międzyludzkiej komunikacji przebiega w postaci komunikacji niewerbalnej. Nie wykorzystanie tego fakt na gruncie swojego rozwoju zawodowego byłoby ogromną stratą.

Wagę do tego w jaki sposób zachowujemy się podczas swoich wypowiedzi powinniśmy przywiązywać szczególnie podczas narad i zebrać służbowych, gdzie mamy szansę zaprezentować się przed swoimi przełożonymi. Jest to również istotne w przypadku osób zajmujących kierownicze stanowiska, zarządzających zespołem pracowników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem.Zobacz szkolenia:

W celu opanowania odpowiedniej techniki komunikacji niewerbalnej można odbyć lub zorganizować dla swoich pracowników specjalistyczne szkolenie. Eksperci z zakresu PR oraz komunikacji skutecznie przeanalizują popełniane przez nas błędy i doradzą czego należy unikać oraz co w trakcie wypowiedzi należy robić. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości lub też nasze potrzeby nie są na tyle rozbudowane możemy poznać i wdrożyć kilka uniwersalnych zasad dotyczących efektywnej komunikacji niewerbalne.
 
Po pierwsze zwróćmy uwagę na naszą postawę. Podczas wypowiedzi powinniśmy stać wyprostowani, nie chwiać się na nogach ani ich nie krzyżować. Najbezpieczniej jest ustawić się stabilnie, rozstawiając stopy na szerokość bioder. Po drugie zwróćmy uwagę na tempo wypowiedzi. Mówmy wyraźnie i powoli, ale nie wolno przesadzić, nie wypowiadajmy się zbyt wolno, aby nie znudzić odbiorców. Po trzecie zapanujmy nad rękoma.

Ich gestykulacja wiele o nas mówi. Zbyt gwałtowna sprawia, że będziemy odbierani jako osoba zdenerwowana i chaotyczna. Natomiast zupełny brak gestykulacji może wydać się nienaturalny. Dlatego zwróćmy uwagę na to co podczas wypowiedzi „robią” nasz ręce i sprawmy, aby podkreślały one te elementy wypowiedzi na których nam szczególnie zależy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.