Nowoczesne techniki sprzedaży

Czytając o nowoczesnych technikach sprzedaży nasuwa się pewna myśl – „to manipulowanie potencjalnym klientem”. Znajdując kilka z nich wraz z uzasadnieniem można nabrać wątpliwości co do swoich decyzji zakupowych.

13 grudnia 2018
zdjęcie - Nowoczesne techniki sprzedaży

 

Czytając o nowoczesnych technikach sprzedaży nasuwa się pewna myśl - "to manipulowanie potencjalnym klientem".

Znajdując kilka z nich wraz z uzasadnieniem można nabrać wątpliwości co do swoich decyzji zakupowych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

Doradcy organizujący konferencje, których głównym tematem są techniki sprzedaży przedstawiają następujące punkty, które mają zwiększyć ilość sprzedanych produktów:

  • budowanie wyobrażenia - sprzedając produkt budujemy wokół niego całą historię, która ma powstawać w głowie klienta, a on wizualizuje sobie naszą historię i potencjalne efekty jeżeli z oferty nie skorzystamy;
  • związek cecha - korzyść - opisywanie produktu poprzez prezentowanie jego cech połączonych z korzyściami, np. sprężysty materac, który zapewni odpowiednie ułożenie kręgosłupa podczas snu co zwiększy komfort odpoczynku;
  • budowanie negatywnych i pozytywnych emocji - wizualizowanie negatywnych skutków nie posiadania danego produktu;
  • pozorny wybór - pozostawienie klientowi wyboru nie czy brać dany produkt ale czy wybrać jeden czy drugi.


Techniki te kojarzą się wprost z metodami stosowanymi przez call center i akwizytorów, którzy zbyt dosłownie biorą je sobie do serca.

Wielu doradców dochodzi już do wniosku, że najważniejsze jest poznanie potrzeb klienta, a kiedy to konieczne - uwidocznienie ich jeżeli klient sam nie zdaje sobie z nich sprawy. Nie ma to prowadzić do manipulacji i straszenia. Tylko klient, który poczuje się potraktowany profesjonalnie i poważnie zostanie wiernym odbiorcą naszych produktów.

Techniki zastąpmy profesjonalizmem, wiedzą, wywiązywaniem się z terminów, uśmiechem, słuchaniem, wciąganiem w rozmowę.

Zadając otwarte pytania osiągniemy o wiele więcej niż podczas monologu odczytanego z kartki, który nie zawiera miejsca na interakcję. Dobry humor, entuzjazm i przekonanie o wysokiej jakości produktów jest ważniejsze niż budowanie sztucznych potrzeb.

Nie stosujmy pozornego wyboru, skorzystajmy za to za zaprezentowania licznych opcji dla klientów, których potrzeby zostały już zdefiniowane.

I najważniejsze - pamiętajmy, że po drugiej stronie jest osoba, która nie chce poczuć się oszukana, wprowadzona w błąd i zmanipulowana.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.