O czym powinien wiedzieć sprzedawca?

Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.

6 lipca 2017
zdjęcie - O czym powinien wiedzieć sprzedawca?

Przede wszystkim bardzo ważny jest sposób, w jaki przedstawimy klientowi swoją ofertę. Istotne jest to, aby dostosować ją do potrzeb klienta i przedstawić tak, aby uwierzył, że jest to odpowiedź na jego oczekiwania. Wymienianie zalet lub danych technicznych produktu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto za to pokazać, w jaki sposób oferowany przez nas produkt może pomóc klientowi i rozwiązać jego problemy.

Należy nauczyć się indywidualnego podejścia, nie możemy wszystkim opowiadać tak samo o danym produkcie. Warto zastanowić się, co najbardziej może przekonać akurat tę osobę, co w naszym produkcie szczególnie może jej się spodobać. Istotne jest również to, aby klient miał świadomość, że w przypadku niezadowolenia z zakupu, nie jest pozostawiony sam sobie. Korzystne oferty zwrotów, reklamacji, wymiany itp. mogą przyczynić się do zwiększenia liczby klientów.

Oprócz tego każdy sprzedawca powinien nauczyć się przyjmowania zamówień. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby wyczuć moment, w którym poprosimy klienta o zamówienie. Jeśli nastąpi to zbyt szybko, klient może uznać, że naciskamy na niego i chcemy na siłę namówić go na zakup. Z kolei, jeśli o zamówienie poprosimy za późno, klient może zdążyć się już rozmyślić lub też zaczną pojawiać się w jego głowie wątpliwości. Jeśli spotkamy się z odmową, warto poinformować, że w każdej chwili można zdecydować się na zakup. Dobrze jest także poznać przyczynę odmowy.

Mogłoby się wydawać, że zamówienie jest już ostatnim etapem sprzedaży. Tymczasem, jeśli chcemy, aby klient jeszcze do nas wrócił, warto zapytać go o to, czy jest zadowolony z zakupu, czy produkt spełnił jego oczekiwania itd. Delikatnie można również zasugerować, że w ofercie znajduje się wiele innych rzeczy, które mogłyby go zainteresować. Klient poczuje się ważny i uzna, że sprzedawcy faktycznie zależy na jego zadowoleniu, a nie tylko na pieniądzach. Istotne jest również to, aby służyć klientowi pomocą, jeśli np. będzie miał jakieś wątpliwości co do użytkowania, obsługiwania itp. danego produktu. Istotne jest także to, aby liczyć się z niezadowoleniem klienta. Jeśli sprzedaliśmy mu wadliwy produkt, postarajmy się naprawić ten błąd.

 

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.