O czym powinien wiedzieć sprzedawca?

Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.

zdjęcie - (the_title())

Przede wszystkim bardzo ważny jest sposób, w jaki przedstawimy klientowi swoją ofertę. Istotne jest to, aby dostosować ją do potrzeb klienta i przedstawić tak, aby uwierzył, że jest to odpowiedź na jego oczekiwania. Wymienianie zalet lub danych technicznych produktu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto za to pokazać, w jaki sposób oferowany przez nas produkt może pomóc klientowi i rozwiązać jego problemy.

Należy nauczyć się indywidualnego podejścia, nie możemy wszystkim opowiadać tak samo o danym produkcie. Warto zastanowić się, co najbardziej może przekonać akurat tę osobę, co w naszym produkcie szczególnie może jej się spodobać. Istotne jest również to, aby klient miał świadomość, że w przypadku niezadowolenia z zakupu, nie jest pozostawiony sam sobie. Korzystne oferty zwrotów, reklamacji, wymiany itp. mogą przyczynić się do zwiększenia liczby klientów.

Oprócz tego każdy sprzedawca powinien nauczyć się przyjmowania zamówień. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby wyczuć moment, w którym poprosimy klienta o zamówienie. Jeśli nastąpi to zbyt szybko, klient może uznać, że naciskamy na niego i chcemy na siłę namówić go na zakup. Z kolei, jeśli o zamówienie poprosimy za późno, klient może zdążyć się już rozmyślić lub też zaczną pojawiać się w jego głowie wątpliwości. Jeśli spotkamy się z odmową, warto poinformować, że w każdej chwili można zdecydować się na zakup. Dobrze jest także poznać przyczynę odmowy.

Mogłoby się wydawać, że zamówienie jest już ostatnim etapem sprzedaży. Tymczasem, jeśli chcemy, aby klient jeszcze do nas wrócił, warto zapytać go o to, czy jest zadowolony z zakupu, czy produkt spełnił jego oczekiwania itd. Delikatnie można również zasugerować, że w ofercie znajduje się wiele innych rzeczy, które mogłyby go zainteresować. Klient poczuje się ważny i uzna, że sprzedawcy faktycznie zależy na jego zadowoleniu, a nie tylko na pieniądzach. Istotne jest również to, aby służyć klientowi pomocą, jeśli np. będzie miał jakieś wątpliwości co do użytkowania, obsługiwania itp. danego produktu. Istotne jest także to, aby liczyć się z niezadowoleniem klienta. Jeśli sprzedaliśmy mu wadliwy produkt, postarajmy się naprawić ten błąd.

 

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.