Obsługa klienta na infolinii

To, co przynosi każdej firmie największe zyski, to bez dwóch zdań prawidłowa obsługa klienta.

zdjęcie - (the_title())

Właściwe postępowanie z najbardziej kluczowymi postaciami dla naszego interesu - naszymi klientami, którzy obecnie lub w przyszłości będą nabywać nasze produkty - to w zasadzie jedyny sposób do zapewnienia długiego i dobrze prosperującego okresu istnienia naszej firmy.

Być może trudno w to uwierzyć, ale odpowiedni kontakt z naszymi partnerami - z naszymi obecnymi i przyszłymi użytkownikami - to przepis na sukces. Wyobraźmy sobie infolinię, która sprzedaje produkty, ale także jest Biurem Obsługi Klienta, w którym klienci kierowani są do innych działów bądź ich problemy są rozwiązywane w miarę możliwości na bieżąco. Wyobraźmy sobie, że działy te reprezentują firmę, która utrzymuje się z produktu dość drogiego i dość często wymienianego - wyobraźmy sobie, że nasza firma  sprzedaje najnowocześniejsze smartfony.

Dalej, załóżmy, że nasza firma ma już swoich klientów, którzy płacą w ratach abonamentowych cenę zakupionego przez nich sprzętu a ponadto aktywnie poszukuje też nowych klientów. Teraz załóżmy, że mamy klienta, pana Kowalskiego, który już korzysta z danego urządzenia, ale ostatnio nie funkcjonuje tak jak wcześniej, być może problemem jest wadliwa ostatnia aktualizacja sprzętu. Pan Kowalski dzwoni do Biura Obsługi Klienta i chce rozwiązać problem. Może tu dojść do dwóch sytuacji - pierwszej, w której już na początku swoim nieuprzejmym głosem osoba pracująca w Obsłudze Klienta spowoduje, że klient odniesie bardzo nieprzyjemne i negatywne wrażenie. A przecież on już jest zdenerwowany, bo wydaje pieniądze na produkt, który kompletnie odmawia posłuszeństwa!

Drugą, tą właściwą sytuacją, jest odebranie telefonu z uśmiechem w głosie, przyjaznym i spokojnym tonem potwierdzenie danych osobowych klienta oraz uprzejme wysłuchanie bez zbędnych pytań problemu naszego pana Kowalskiego. Po wysłuchaniu problemu ponownie może dojść do dwóch sytuacji, w których problem zostanie zbagatelizowany, a pan Kowalski rozjuszony jak nigdy wcześniej, lub reprezentant firmy zrobi wszystko co w jego mocy, by problem został rozwiązany.

Jeżeli pan Kowalski będzie niezadowolony z obsługi, jego przyszłe działania będą następujące - zaprzestanie on korzystania z tej usługi, jak i innych firmy, a także rozpowie swoim znajomym, jakimi oszustami są przedstawiciele tej firmy. Jeśli jednak jego problem zostanie rozwiązany - będzie zadowolony i w efekcie będzie polecał daną firmę swoim znajomym.

 

Co to jest sprzedaż narracyjna i co sprawia że klient zaczyna nam ufać? Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak podźwignąć się z porażki i odbudować pewność siebie w kolejnych spotkaniach z klientem? Jak finalizować sprzedaż. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia techniki sprzedaży, szkolenia z obsługi klienta. Gamma - firma szkoleniowa roku!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.