Niektórzy mawiają, że dobry handlowiec jest w stanie sprzedać nawet lód Eskimosowi. Podstawową i najprostszą zasadą w kontaktach z klientem jest uśmiech. Pozytywne nastawienie i otwarta postawa od razu rzutuje na pierwsze wrażenie. Nie można oczywiście z tym przesadzać, bo klient ucieknie szybciej niż zaczniesz przedstawiać swoją ofertę. Należy zacząć od zastanowienia się w czym twoja oferta jest lepsza od innych tego typu dostępnych na rynku. Może to być bowiem pierwszy krok do przekonania klient do swojego produktu, czy usługi. Jeśli nadal nie jest przekonany należy nakreślić mu wizję jakie mogą być potencjalne konsekwencje niezakupienia produktu, czy usługi, tzn. jak dużo straci nie kupując jej w tym momencie. Ważne jest słuchanie swojego rozmówcy i wykorzystanie tego co powie do kontrargumentowania, jeśli to możliwe. Należy używać odpowiednich, trafiających do określonego odbiorcy argumentów, gdyż ten sam produkt można sprzedać używając odmiennych argumentów w stosunku do różnych osób.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Patrząc na ostatnie lata sprzedaż techniki nie zmieniły się zbytnio, w sprzedaży H2H obowiązują od dawna te same reguły, obserwacji zachowań innych i modyfikacji swoich, które działa jak sprzężenie zwrotne. Podstawową zasadą jest mówienie w odpowiednim, nie za szybkim tempie, tak aby potencjalny klient mógł wszystko zrozumieć i kontakt nie był dla niego męczący, przy powtarzaniu tych samych frazesów jak zdarta płyta. Do rozmowy trzeba więc się odpowiednio przygotować aby w zanadrzu mieć jak najwięcej argumentów. Mowa ciała także jest niezwykle istotna, najlepiej więc ćwiczyć na sucho albo przed kimś z rodziny albo zapisując się na kurs technik sprzedaży.
Najlepiej kiedy na podorędziu ma się jeszcze jakąś rzecz, czy usługę do sprzedania i można zaprezentować szerszą ofertę. Wtedy ta na której sprzedaży nam zależy przedstawiana jest jako druga. Warto także posłużyć się zasadą limitowanego produktu, to często razem z opiniami innych klientów najszybciej skłania klienta do skorzystania z oferty.