Podstawowe zasady profesjonalnej obsługi klienta

Klienci, którzy decydują się na skorzystanie z usług danej firmy, zwracają uwagę na wiele czynników takich jak ceny, czy zakres oferty.

zdjęcie - (the_title())

Podstawowe zasady profesjonalnej obsługi klienta


Coraz większe znaczenie w walce o zdobycie nowych klientów odrywa jednak jakość obsługi. Wymagania dotyczące jakości obsługi nieustannie rosną.

Profesjonalna obsługa klienta nie jest wbrew pozorom łatwym zadaniem. Nie bez powodu firmy inwestują w szkolenia z obsługi klienta, które pomagają w pozbyciu się szeregu różnych niedociągnięć w tym obszarze. Każdy pracownik musi mieć odpowiednią wiedzę nie tylko dotyczącą oferty firmy, ale także autoprezentacji, na przykład estetyki ubioru.

Czasem można zastosować dosyć proste rozwiązania, które przyniosą dobre efekty, na przykład warto wiedzieć, że kolor niebieski budzi zaufanie. Równie istotna jest umiejętność prowadzenia rozmowy z klientem. Pracownik powinien zadawać sensowne pytania, zawsze słuchać klienta oraz używać języka korzyści, który pozwoli na poznanie oczekiwań i potrzeb danego klienta.

Szkolenia sprzedażowe i inne szkolenia tego typu pozwalają na wyeliminowanie podstawowych błędów popełnianych przez pracowników. To pracownik powinien kontrolować rozmowę z klientem, zadając odpowiednie pytania i starając się w miarę możliwości jak najbardziej zaangażować rozmówcę. Jednocześnie bardzo ważna jest umiejętność słuchania, a także danie szansy klientowi, aby wyraził własne opinie.

W tym przypadku sprawdza się na przykład zasada 4 sekund. Nie każda pauza oznacza, że pracownik może zacząć mówić. Zawsze należy dać klientowi czas na zastanowienie się i sformułowanie odpowiedzi. Warto pamiętać, że krótka przerwa w rozmowie często stymuluje klienta do spontanicznego uzupełnienia swojej wypowiedzi. Trzeba zawsze pamiętać, że to klient powinien być w centrum zainteresowania, jednocześnie nie należy zachowywać się w sposób nachalny lub natarczywy.

 

Chciałbyś rozszerzyć działania sprzedażowe poza spotkanie z klientem? Może chciałbyś uzyskiwać lepszą skuteczność z rozmowy z klientem albo chcesz zostać lepszym negocjatorem? Zobacz nasz dział: sprzedaż szkolenia i m.in.:
Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.

 

Podstawowe zasady obsługi klienta mogą wydawać się dosyć oczywiste, jednak prawda jest taka, że wielu pracowników popełnia błędy w tym zakresie. Czasem wynikają one ze zmęczenia, czasem z braku wiedzy, a czasem również z niedbałości. Dzięki szkoleniom można w pracownikach wyrobić nawyk odpowiednich zachowań w trakcie kontaktów z klientami. W ten sposób niezależnie od sytuacji będą zachowywać się prawidłowo i w odpowiednio reprezentować firmę, dla której pracują.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.