Psychologia komunikacji

Marzeniem każdego z nas jest posiadanie dobrze płatnej i interesującej nas pracy. Marzeniem większości z nas jest również to, aby nasza praca była interesująca. Posiadanie intrygującej pracy sprawia, że chętniej do niej chodzimy i z większą uwagą przykładamy się do naszych obowiązków.

zdjęcie - (the_title())

 
Psychologia komunikacji

Marzeniem każdego z nas jest posiadanie dobrze płatnej i interesującej nas pracy. Marzeniem większości z nas jest również to, aby nasza praca była interesująca. Posiadanie intrygującej pracy sprawia, że chętniej do niej chodzimy i z większą uwagą przykładamy się do naszych obowiązków. Obok dobrego wynagrodzenia oraz zainteresowania pracą, większość z nas oczekuje również przyjaznej atmosfery w miejscu pracy.

Na atmosferę w miejscu pracy składa się całe mnóstwo rozmaitych czynników. Na niektóre z nich mamy wpływ, a na inne niestety nie. Nie da się ukryć, że dobra atmosfera w miejscu pracy leży zarówno w interesie podwładnych jak i przełożonych. Niezmiernie ważne jest to, aby przyjrzeć się w jaki sposób przebiega komunikacja między pracownikami. W kontakcie ze współpracownikami należy nade wszystko wystrzegać się konfliktów.

Konflikty są bowiem wrogiem każdej firmy, bez wględu na przedmiot jej działalności. Nie da się ukryć, że konflikty prowadzą często do agresji. Agresja zaś generuje stres, który bardzo negatywnie oddziałuje na pracowników i jakość świadczonej przez nich pracy. Do najbardziej niebezpiecznych konfliktów należą konflikty na linii podwładny - przełożony. Konflikty między podwładnymi a przełożonymi mogą bowiem spodowować poważne szkody w firmie. Aby komunikacja przebiegała prawidłowo, należy pamiętać o tym, że mowa niewerbalna jest równie istotna jak mowa werbalna. Istotne jest więc nie tylko to co mówimy, ale też jak mówimy.

Wyrażając swoje zdanie należy więc pamiętać o własciwej gestykulacji oraz mimice. Nie da się również ukryć, że niezwykle istotna w procesie komunikacji jest modulacja głosu. To bowiem ton naszego głosu nierzadko zdradza nasz nastrój oraz nastawienie do drugiej osoby. Przełożeni wydający polecenia podwładnym powinni unikać patrzenia na nich z góry. Nie wolno zapominać o utrzymywaniu kontaktu wzrokowego, ale należy również pamiętać o tym, by nikogo nie osaczać.

Aby komunikacja przebiegała we wzorcowy sposób, należy zdawać sobie sprawę z elementów, z których się ona składa. Jak powyżej wspomniano ważna jest nie tylko mowa werbalna, ale także niewerbalna. Psychologia komunikacji to nic innego jak psychologiczne rozumienie komunikacji. Należy wiedzieć, że wyszczególnia się cztery rodzaje komunikacji: interpersonalną, intrapersonalną, pośrednią oraz społeczną. Komunikacja interpersonalna to komunikacja między dwiema osobami. Jeżeli zaś chodzi o komunikację intrapersonalną to nie jest to nic innego jak komunikacja wewnętrzna. W komunikacji społecznej bierze udział wiele osób, a komunikacja pośrednia to komunikacja, która przebiega za pomocą telefonu, mailowo czy też za pomocą listów.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zapraszamy do udziału w szkoleniu z komunikacji. Dzięki temu szkoleniu rozwiniesz m.in.: umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny, umiejętność aktywnego słuchana, umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenie pewność siebie w biznesie.

Jeżeli komunikujemy się mailowo należy pamiętać o zwrotach grzecznościowych. Jeżeli zaś będziemy komunikować się przez telefon, mówmy głośno i wyraźnie. Psychologia komunikacji jest dość trudna do opanowania. Na szczęście dzięki odpowiednim szkoleniom możemy zgromadzić wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej. Kurs komunikacji interpersonalnej przyda się w każdej firmie, bez względu na przedmiot jej działalności. Szkolenie może nosić na przykład nazwę psychologia komunikacji. Właściwa nazwa, adekwatna do tematu szkolenia sprawi, że pracownikom łatwiej będzie skupić się na przebiego takiego szkolenia.

Nie da się ukryć, że aby szkolenie było skuteczne, musi przeprowadzić je doświadczony i odpowiednio wykwalifkowany szkoleniowiec. Przy wyborze firmy szkoleniowej należy kierować się opiniami, które ma dana firma. Podsumowując wyżej zebrane rozważania, należy wskazać, że dobra atmosfera w miejscu pracy leży zarówno w interesie pracownika jak i pracodawcy. Nie da się ukryć, że własciwa komunikacja interpersonalna w znaczący sposób wpływa na atmosferę w firmie. Znacznie milej pracuje się bowiem w zespole, który jest zgrany. Wyróżnić mozna następujące rodzaje komunikacji: komunikację intereprsonalną, komunikację wewnętrzną, komunikację społeczną i komunikację pośrednią. Znajomość poszczególnych zasad i rodzajów komunikacji pomoże pracownikom we właściwym porozumiewaniu się.

Dobrze by było, gdyby pracownicy brali systematyczny udział w kursach interpersonalnych. Dzięki kursom, psychologia komunikacji nie będzie miała dla pracowników tajemnic. Przeprowadzenie warsztatów interpersonalnych zlecić należy odpowiedzialnej i wykwalifikowanej firmie szkoleniowej. Przy jej wyborze warto zwrócić uwagę na rozmaite kryteria, między innymi na opinie klientów o danej firmie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.