Nie istnieje społeczeństwo, w którym nie występują konflikty. Jest to nieodzowny element życia społecznego oraz działalności biznesowej. Konflikt może powstać z różnych powodów, dlatego może stać się początkiem wypracowywania nowych strategii radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi. W ten sposób konflikt uczy nowych umiejętności i wspólnego radzenia sobie z zaistniałymi sytuacjami konfliktowymi. Osoby, które potrafią zażegnać sytuacje konfliktowe są bardzo cenione w biznesie. Umiejętności tej można się nauczyć biorąc udział w szkoleniach z rozwiązywania konfliktu.
Celem takiego szkolenia jest nabycie umiejętności odnajdywania źródła powstawania konfliktów w biznesie. Szkolenie uczy uczestników jakie są mechanizmy powstawania konfliktów oraz metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Uczestnik warsztatu poznaje również strategie zarządzania konfliktem oraz umiejętności rozwiązywania wszelkich nieporozumień na polu zawodowym. Podczas szkolenia poznaje się również czynniki i różne okoliczności, które sprzyjają powstawaniu konfliktów. Jak się okazuje mogą to być sytuacje, których zupełnie nie uznawaliśmy wcześniej za początki problemów.
Uczestnicy szkolenia poznają wiedzę teoretyczną i uczą się w sposób praktyczny za pomocą kilku metod działania. Wypracowane, skuteczne metody szkoleniowe pozwalają na jak najbardziej efektywne warsztaty. Podczas szkoleń wykorzystuje się takie techniki jak dyskusję na forum, scenki rodzajowe, gry symulacyjne czy też burzę mózgów. Dobrym pomysłem jest również wykorzystywanie interaktywnej prezentacji oraz ćwiczeń w grupach i ćwiczeń indywidualnych z trenerem. Dzięki zastosowaniu tych technik szkolenie kształtuje praktyczne umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi.
Uczestnicy szkolenia nabywają umiejętności przewidywania oraz rozpoznawania wszelkich początkowych faz konfliktu. Potrafią obiektywnie uczestniczyć w konflikcie, znają swoje własne funkcjonowanie w sytuacjach konfliktu. Potrafią efektywnie współpracować i wypracowywać plany działania i zapobiegania sytuacjom konfliktowym. Dobrą zmianą po szkoleniu jest również nabycie umiejętności wykorzystywania sytuacji konfliktowych do znajdowania nowych rozwiązań, które pozwolą na unikanie konfliktów w przyszłości.