Jest to każda jednostka lub firma, która zainteresowana jest produktem danego przedsiębiorstwa i gotowa jest go nabyć. Sprzedawcy nabywają o nich wiedzę na podstawie dobrowolnie wypełnianego formularza zawierającego dane kontaktowe albo też zainteresowani samodzielnie się z nimi kontaktują, w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Po co firmie te informacje?
Strategie produktowe opierają się na wielowarstwowych poziomach, wśród których informacje o popularności, dostępności i chęci nabycia danego towary lub usługi stanowią jedne z ważniejszych danych, jakie mogą posiadać specjaliści od marketingu i reklama.
Dzięki temu są w stanie ustalić, na jakich produktach powinni się skupić, które z nich udoskonalać, aby zadowolić potencjalnych klientów, a które mogą odłożyć na półkę i czasem nawet zrezygnować z dalszej produkcji i dystrybucji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Czy dzięki informacjom o leadom sprzedażowym firma więcej zarabia?
Mają one zdecydowanie kluczowe znaczenie przy opracowywaniu kampanii reklamowych, służą rozpoznawaniu rynku i projektowaniu konkurencyjnej oferty. Często również pomagają w budowaniu sieci kontaktów i zaskarbianiu sobie sympatii konsumentów, poprzez wysłuchiwanie ich uwag i prób. Konkretne działania na konkretnie postawioną sprawę z całą pewnością wypada dużo korzystniej w oczach klientów niż gdyby pozostały one bez echa.
Należy przy tym pamiętać, że leady sprzedażowe, podobnie jak klienci różnią się w zależności od stopnia gotowości do zakupu produktu. Możemy rozróżnić tych, którzy są gotowi w każdej chwili go nabyć i wystarczy jedynie omówić z takim klientem szczegóły umowy.
Są tacy, którzy są zainteresowani, ale jeszcze nie zdecydowani, ponieważ nadal mają wątpliwości odnośnie jakiegoś szczegółu. Ta grupa zazwyczaj pojawia się za sprawą poleceń albo dobrych opinii w Internecie.
Na końcu istnieje grupa osób, która ma potrzeby, które produkt bądź usługa są w stanie zaspokoić, ale jeszcze sami nie wiedzą, że go potrzebują. W takiej sytuacji pozyskiwanie takich klientów może zająć dużo czasu i kosztować sporo pieniędzy, jednak stopniowe zyskiwanie zaufania potencjalnego klienta zawsze opłaca się w dalszej perspektywie, zwłaszcza, gdy stanie się on stałym nabywcą dóbr firmowych.