Standardy obsługi klienta – dlaczego są tak ważne?

Jak osiągnąć sukces firmy? Na ten temat trwają liczne dyskusje, powstały różne książki. Co bowiem świadczy o osiągnięciu przez jedną firmę sukcesu, a przez drugą już nie? Dowiedz jak standardy obsługi klienta pomogą twojej firmie wejść na wysokie obroty!

zdjęcie - (the_title())

Standardy obsługi klienta


Na pewno oczywiście duże znaczenie mają: pomysł, umiejętne wykorzystanie pewnej niszy czy też korzystnej sytuacji na rynku, szczęście, odpowiednie fundusze, czy też znajomość prawa oraz odpowiednia reklama. To jednak na pewno nie wszystko. Liczy się także obsługa klienta.
Czemu jest to tak istotne?

Otóż pomyślmy przez chwilę - kim jest dla nas klient, a kim powinien być? Często bowiem nie doceniamy naszych klientów. A pomyślmy sami - czy gdyby nie było klientów, to nasza firma miałaby w ogóle rację bytu? Oczywiście, że nie. Dlatego właśnie obsługa klienta jest tak istotna. To ona bowiem nadaje sens istnieniu naszej firmy.

Następnie warto zadać sobie pytanie - kogo w firmie obowiązują standardy obsługi klienta? Odpowiedź brzmi - wszystkich. Zarówno wysokich rangą kierowników i dyrektorów jak i szeregowych pracowników. Często w niektórych firmach zapomina się o tej zasadzie i niestety wówczas w najlepszym razie firmy te przestają się rozwijać.

O czym zaś należy pamiętać w kontakcie z klientem? Przede wszystkim warto na sam początek zdać sobie sprawę z faktu, że to klient jest najważniejszy. Oferta, reklama oraz sposób sprzedaży czy też oferowania bądź realizacji usług mają być stworzone dla niego, nie dla nas. Następnie warto zaznaczyć, aby utrzymywać przyjemne kontakty z klientem. Pamiętajmy o nich. Jeśli są to stali klienci, to warto pamiętać o ważnych dla nich sprawach i z okazji następnej wizyty zapytać choćby o to.

Pamiętajmy także, aby oddzwaniać. Jeśli o danym czasie mieliśmy być pod kontaktem, to bądźmy, choćby nam nagle coś wypadło. Z tym wiąże się kolejna sprawa - nie oszukujmy klientów. Nawet w szczegółach. Dlatego też zawsze przemyślmy dobrze, jeśli będziemy się umawiać np. na telefon, czy rzeczywiście będziemy mogli wówczas rozmawiać.

Warto także poświęcać klientowi dużo czasu. I to bez względu na to, czy już nim jest, czy dopiero ma szansę się stać. Nie mówmy także gdzieś za jego plecami, co o nim sądzimy - ktoś zawsze może to usłyszeć i powtórzyć. Nasze niezbyt przyjemne uwagi zachowajmy dla siebie.

Na koniec warto wspomnieć, że dzisiaj wiele firm organizuje szkolenia z obsługi klientów. Dobrym pomysłem może okazać się wybranie na nie.

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.