Standardy obsługi klienta – dlaczego są tak ważne?

Jak osiągnąć sukces firmy? Na ten temat trwają liczne dyskusje, powstały różne książki. Co bowiem świadczy o osiągnięciu przez jedną firmę sukcesu, a przez drugą już nie? Dowiedz jak standardy obsługi klienta pomogą twojej firmie wejść na wysokie obroty!

27 czerwca 2017
zdjęcie - Standardy obsługi klienta – dlaczego są tak ważne?

Standardy obsługi klienta


Na pewno oczywiście duże znaczenie mają: pomysł, umiejętne wykorzystanie pewnej niszy czy też korzystnej sytuacji na rynku, szczęście, odpowiednie fundusze, czy też znajomość prawa oraz odpowiednia reklama. To jednak na pewno nie wszystko. Liczy się także obsługa klienta.
Czemu jest to tak istotne?

Otóż pomyślmy przez chwilę - kim jest dla nas klient, a kim powinien być? Często bowiem nie doceniamy naszych klientów. A pomyślmy sami - czy gdyby nie było klientów, to nasza firma miałaby w ogóle rację bytu? Oczywiście, że nie. Dlatego właśnie obsługa klienta jest tak istotna. To ona bowiem nadaje sens istnieniu naszej firmy.

Następnie warto zadać sobie pytanie - kogo w firmie obowiązują standardy obsługi klienta? Odpowiedź brzmi - wszystkich. Zarówno wysokich rangą kierowników i dyrektorów jak i szeregowych pracowników. Często w niektórych firmach zapomina się o tej zasadzie i niestety wówczas w najlepszym razie firmy te przestają się rozwijać.

O czym zaś należy pamiętać w kontakcie z klientem? Przede wszystkim warto na sam początek zdać sobie sprawę z faktu, że to klient jest najważniejszy. Oferta, reklama oraz sposób sprzedaży czy też oferowania bądź realizacji usług mają być stworzone dla niego, nie dla nas. Następnie warto zaznaczyć, aby utrzymywać przyjemne kontakty z klientem. Pamiętajmy o nich. Jeśli są to stali klienci, to warto pamiętać o ważnych dla nich sprawach i z okazji następnej wizyty zapytać choćby o to.

Pamiętajmy także, aby oddzwaniać. Jeśli o danym czasie mieliśmy być pod kontaktem, to bądźmy, choćby nam nagle coś wypadło. Z tym wiąże się kolejna sprawa - nie oszukujmy klientów. Nawet w szczegółach. Dlatego też zawsze przemyślmy dobrze, jeśli będziemy się umawiać np. na telefon, czy rzeczywiście będziemy mogli wówczas rozmawiać.

Warto także poświęcać klientowi dużo czasu. I to bez względu na to, czy już nim jest, czy dopiero ma szansę się stać. Nie mówmy także gdzieś za jego plecami, co o nim sądzimy - ktoś zawsze może to usłyszeć i powtórzyć. Nasze niezbyt przyjemne uwagi zachowajmy dla siebie.

Na koniec warto wspomnieć, że dzisiaj wiele firm organizuje szkolenia z obsługi klientów. Dobrym pomysłem może okazać się wybranie na nie.

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.