Standardy obsługi klienta – dlaczego są tak ważne?
Jak osiągnąć sukces firmy? Na ten temat trwają liczne dyskusje, powstały różne książki. Co bowiem świadczy o osiągnięciu przez jedną firmę sukcesu, a przez drugą już nie? Dowiedz jak standardy obsługi klienta pomogą twojej firmie wejść na wysokie obroty!
Na pewno oczywiście duże znaczenie mają: pomysł, umiejętne wykorzystanie pewnej niszy czy też korzystnej sytuacji na rynku, szczęście, odpowiednie fundusze, czy też znajomość prawa oraz odpowiednia reklama. To jednak na pewno nie wszystko. Liczy się także obsługa klienta. Czemu jest to tak istotne?
Otóż pomyślmy przez chwilę - kim jest dla nas klient, a kim powinien być? Często bowiem nie doceniamy naszych klientów. A pomyślmy sami - czy gdyby nie było klientów, to nasza firma miałaby w ogóle rację bytu? Oczywiście, że nie. Dlatego właśnie obsługa klienta jest tak istotna. To ona bowiem nadaje sens istnieniu naszej firmy.
Następnie warto zadać sobie pytanie - kogo w firmie obowiązują standardy obsługi klienta? Odpowiedź brzmi - wszystkich. Zarówno wysokich rangą kierowników i dyrektorów jak i szeregowych pracowników. Często w niektórych firmach zapomina się o tej zasadzie i niestety wówczas w najlepszym razie firmy te przestają się rozwijać.
O czym zaś należy pamiętać w kontakcie z klientem? Przede wszystkim warto na sam początek zdać sobie sprawę z faktu, że to klient jest najważniejszy. Oferta, reklama oraz sposób sprzedaży czy też oferowania bądź realizacji usług mają być stworzone dla niego, nie dla nas. Następnie warto zaznaczyć, aby utrzymywać przyjemne kontakty z klientem. Pamiętajmy o nich. Jeśli są to stali klienci, to warto pamiętać o ważnych dla nich sprawach i z okazji następnej wizyty zapytać choćby o to.
Pamiętajmy także, aby oddzwaniać. Jeśli o danym czasie mieliśmy być pod kontaktem, to bądźmy, choćby nam nagle coś wypadło. Z tym wiąże się kolejna sprawa - nie oszukujmy klientów. Nawet w szczegółach. Dlatego też zawsze przemyślmy dobrze, jeśli będziemy się umawiać np. na telefon, czy rzeczywiście będziemy mogli wówczas rozmawiać.
Warto także poświęcać klientowi dużo czasu. I to bez względu na to, czy już nim jest, czy dopiero ma szansę się stać. Nie mówmy także gdzieś za jego plecami, co o nim sądzimy - ktoś zawsze może to usłyszeć i powtórzyć. Nasze niezbyt przyjemne uwagi zachowajmy dla siebie.
Na koniec warto wspomnieć, że dzisiaj wiele firm organizuje szkolenia z obsługi klientów. Dobrym pomysłem może okazać się wybranie na nie.
Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia:
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy usługi. Jednocześnie umiejętne ich stosowanie oraz dobre szkolenie ze sprzedaży mocno wpływa na sprzedaż. Szkolenie zawiera moduł dostosowawczy do warunków online.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.