Standardy obsługi klienta w salonach sprzedażowych

Każdy z nas wie, jak ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Dzięki właściwym standardom jakościowym, możemy znacząco podnieść sprzedaż, ale również sprawić, że zadowolony klient do nas wróci i poleci swoim znajomym i przyjaciołom nasze przedsiębiorstwo. Oczywiście, każdy z nas może narzucić własne standardy obsługi klienta, jednak warto prześledzić ten proces na przykładzie ogromnych korporacji, które ścigają się w podnoszeniu jakości sprzedaży, reklamacji i innych elementów obsługi klienta.

Gamma - Standardy obsługi klienta w salonach sprzedażowych
     
    Każdy z nas wie, jak ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Dzięki właściwym standardom jakościowym, możemy znacząco podnieść sprzedaż, ale również sprawić, że zadowolony klient do nas wróci i poleci swoim znajomym i przyjaciołom nasze przedsiębiorstwo.

    Oczywiście, każdy z nas może narzucić własne standardy obsługi klienta, jednak warto prześledzić ten proces na przykładzie ogromnych korporacji, które ścigają się w podnoszeniu jakości sprzedaży, reklamacji i innych elementów obsługi klienta.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Podstawowe standardy obsługi klienta:
     
    • fachowa wiedza personelu: profesjonalizm, zaangażowanie i merytoryczna wartość pracowników,
    • pracownicy nastawieni się na zadowolenie klienta, nie tylko samą sprzedaż jak największej liczby towarów lub usług,
    • pełnie skupienie się na kliencie i jego oczekiwaniach,
    • rzetelność, sumienność, słowność są jak najbardziej pożądane: żaden klient nie chce być wprowadzany w błąd,
    • umiejętność łagodzenia sytuacji konfliktowych, szczególnie w przypadku tak zwanego "trudnego klienta" - cierpliwość, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, wzbudzanie zaufania,

    To oczywiście tylko pewne elementy skutecznej obsługi klienta. Pracownik powinien potrafić przede wszystkim wysłuchiwać, cechować się umiejętnością rozwiązywania problemu i analizować informacje, dzięki którym dobierze produkt dokładnie pod oczekiwania klienta. Zalet z takiego podejścia jest bardzo wiele: przede wszystkim nie liczy się jednorazowa sprzedaż, a cały zespół nastawiony jest na zdobycie stałej, zaufanej grupy konsumentów, dzięki którym może stopniowo i trwale podnosić wyniki.

    Jak więc zbudować taki zespół? Z pewnością przyda się szkolenie z obsługi klienta. Umożliwia to nabycie praktycznych umiejętności oraz przygotowanie merytoryczne. Szczególnym przypadkiem, który warto wcześniej przećwiczyć, jest kontakt z "trudnym klientem".

    Pozwala to na uniknięcie stresu w konfliktowych sytuacjach oraz rozwinięcie zdolności mediacyjnych i negocjacyjnych, dzięki czemu nasz pracownik może skutecznie zbijać obiekcje klienta oraz zaproponować mu korzystne rozwiązanie każdego problemu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.