Szkolenia antymobbingowe dla pracowników
Jak przeciwdziałać mobbingowi? To pytanie, które zajmuje czas wielu pracodawców. Mobbing jest formą znęcania się nad innymi, często przy wykorzystaniu zalet, jakie niesie za sobą pozycja sprawcy nękania i poniżania. To główny powód, dla którego często ofiary mobbingu nie zgłaszają pracodawcy działań – kieruje nimi strach oraz obawa, że szef uwierzy w słowa wyżej postawionego pracownika. Mobbing to także zjawisko, które często jest ukryte, a do niedawna wcale się o nim nie mówiło.
To główny powód, dla którego często ofiary mobbingu nie zgłaszają pracodawcy działań – kieruje nimi strach oraz obawa, że szef uwierzy w słowa wyżej postawionego pracownika. Mobbing to także zjawisko, które często jest ukryte, a do niedawna wcale się o nim nie mówiło.
Zdarza się również, że jest lekceważony przez pracodawcę lub menedżera, który uważa, że stosunki między pracownikami nie zawsze są dobre i jest to naturalny element życia w społeczeństwie – istnieje jednak zasadnicza różnica między chłodnym podejściem dwóch pracowników do siebie, a nękaniem i poniżaniem, które jest karalne.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie antymobbingowe dla pracowników - które zachowania są już mobbingiem a które nie są, mimo że pozornie mogą tak wyglądać? Celem szkolenia z antymobbingu jest przeciwdziałanie zachowaniom mobbingowym i dyskryminacji w miejscu pracy. Aby ten cel osiągnąć szkolenie oddziałuje na uczestników na dwóch płaszczyznach: poszerza wiedzę pracowników na temat mobbingu oraz zwiększa ich wrażliwość na zachowania mobbigowe w pracy.
Zapoznaj się również ze szkoleniami: komunikacja interpersonalna szkolenie, szkolenia administracja.
Szkolenia antymobbingowe dla pracowników powinny mieć miejsce w każdym przedsiębiorstwie: bez względu na to, czy już spotkaliśmy się z tym zjawiskiem w naszym zakładzie pracy, czy chcemy jedynie przeciwdziałać znacznie wcześniej wystąpieniu zachowań mobbingowych. Szkolenia organizowane mogą być zarówno przez pracodawcę lub menedżera, jak i zewnętrzne firmy. Warto połączyć oba te elementy.
Z jednej strony pozwoli to na upewnienie pracowników, że pracodawca jest po ich stronie i pragnie przeciwdziałać mobbingowi, z drugiej zaś obecność osoby z zewnątrz pomoże zachować neutralny charakter spotkania oraz zapewni obiektywizm w trakcie wystąpienia możliwych sporów.