Szkolenia sprzedażowe

Sprzedaż rozumiana, jako forma interakcji pomiędzy co najmniej dwoma osobami czy też podmiotami stała się jednym z podstawowych elementów działalności gospodarczej. Co ciekawe, bardzo wiele technik sprzedaży, a także negocjacji weszło do szeregu innych działalności.
Gamma - Szkolenia sprzedażowe
    Można się bowiem spotkać z tym, że szkolenia z negocjacji są przeprowadzane na przykład dla windykatorów czy nawet kierowców autobusów. Pokazuje to, jak szerokie i skomplikowane prawa mogą rządzić sprzedażą.

    Co do zasady należy przyjąć, że sprzedaż może odbywać się w ramach trzech podstawowych form. Są nimi:

    • rozmowa twarzą w twarz,
    • oferta przedstawiana kanały teleinformatycznymi,
    • oferta przedstawiana drogą pisemną.

    Niezależnie jednak od tego w jakiej formie się ona odbywa, sprzedaż zawsze będzie przebiegała według tych samych kroków. Można tu wyróżnić przede wszystkim etap poszukiwania ewentualnych klientów i precyzowanie ich preferencji względem własnego przedmiotu sprzedaży.

    Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe:

    Odwiedź ten dział.

    W dalszej kolejności sprzedawca powinien skategoryzować potencjalnych klientów i wstępnie przygotować pierwszy kontakt. Mając za sobą pierwsze dwa kroki, można przejść do kluczowego momentu, czyli nawiązania kontaktu z klientem.

    Trzeba tu pamiętać o truizmie, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Od tego momentu zaczyna się tak naprawdę sprzedaż właściwa.

    Tym samym następuje prezentacja oferty sprzedawcy i jego właściwa promocja. Może się to wiązać z koniecznością pokonywania obiekcji kupującego. Finalizowanie transakcji jest końcowym etapem właściwej sprzedaży, który w całości zależy od poprzednich kroków.

    Trzeba jednak pamiętać, że niezależnie od tego czym zakończyła się pierwsza sprzedaż konieczne jest dbanie o to, by nasz klient utrzymywał stałe i co ważne dobre relacje ze sprzedawcą.

    Tym samym sprzedaż w szerokim ujęciu nigdy się nie kończy. Klient musi pamiętać o sprzedawcy, ale co ważniejsze to sprzedawca powinien pamiętać o swoim kliencie.

    Tak przedstawiona sprzedaż pokazuje, że wszelkie szkolenia z technik sprzedaży są nieodłącznym elementem profesjonalnej firmy. Nie można bowiem wychodzić z założenia, że produkt sam się obroni, a klient nas znajdzie.

    Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny i przez to konieczna jest właściwa technika by dotrzeć do klienta a następnie umiejętnie go przy sobie zatrzymać. Jest to bowiem gwarant wymiernego i długotrwałego sukcesu.

    Szkolenia dla sprzedawców organizowane są w większości dużych miast w Polsce. Rozwijają teorię, że zysk sklepu zależy także od zaangażowania pracowników. Sprzedawcy mają okazję na rozwinięcie swoich dotychczasowych umiejętności.

    Kompleksowe szkolenie powinno zawierać liczne punkty.

    Po pierwsze, najważniejsze jest pierwsze wrażenie po wejściu klienta do sklepu. Szkolenie pozwoli na odkrycie co zwraca uwagę w pierwszej kolejności, jakie powinno być zachowanie.

    Warto mieć podzielną uwagę i obserwować poszczególnych klientów.

    Nie warto od razu “napadać” na klienta od samego wejścia, to z pewnością nie jest skuteczne. Najważniejsze jest wybadanie potrzeb klientów.

    Podczas szkolenia sprzedawcy zapoznają się z podstawowymi technikami sprzedaży, zadawania odpowiednich pytań (przygotowywane są zestawy pytań uniwersalnych), odpowiadanie na potrzeby klientów, zaangażowanie w rozmowę. Do sprzedawcy należy zaprezentowanie towaru. Szkolenia powinny podejmować także tę tematykę.

    Ważne są umiejętności psychologiczne, dostosowanie poziomu rozmowy do poszczególnych typów klientów, także tych niemiłych.

    Kolejnym punktem powinno być panowanie nad emocjami, radzenie sobie z negatywnymi emocjami klientów, rozładowywanie sytuacji powodujących napięcie, np. podczas reklamacji towaru.

    Ważne są także techniki nowoczesnego merchandisingu czyli ekspozycji towaru w sklepie.

    Znaczenie ma nie tylko odpowiednie umieszczenie poszczególnych produktów, ale także muzyka w sklepie, zapach, uporządkowanie, podkreślenie przedmiotów o większej jakości i wyższej cenie, a umiejętne umieszczenie przedmiotów o niższej cenie i niższej jakości.

    Szkolenia zawierają także elementy stricte techniczne – obsługa kasy fiskalnej, obsługa portalu płatniczego, poszczególnych programów komputerowych.

    Szkolenia te łamią przekonanie, że sprzedaż jest łatwa i nie wymaga szczególnych umiejętności.

    Ich programy są dowodem, że w każdej branży ważny jest rozwój osobisty i zawsze istnieje coś czego jeszcze nie wiemy. Nawet dla wieloletnich sprzedawców wiele tematów może być nowością.

    Do wielu wniosków – metodą prób i błędów – można, oczywiście, dojść samodzielnie. Wiąże się to jednak z dużymi wydatkami, zmarnowaniem dużej ilości czasu, a często również pieniędzy. Dlatego też wiele osób interesuje się tematyką szkoleń sprzedażowych. Dzięki nim można zdobyć niezbędną wiedzę szybko, w sposób prosty i efektywny.

    Skuteczne szkolenia sprzedażowe cechują się tym, że ich uczestnicy otrzymują niezbędne im informacje w przystępny, łatwy do zrozumienia dla każdego sposób. Ponadto – wiedza teoretyczna jest poparta praktycznymi, wziętymi z życia przykładami.

    Efektywne, prowadzone przez doświadczoną firmę szkolenie sprzedażowe może przynieść bardzo wiele korzyści. Skraca czas, jaki jest potrzebny do przyswojenia wiedzy i nauczenia się, jak wykorzystywać ją w praktyce. Wiele firm decyduje się na szkolenie swoich pracowników – ci, którzy od dawna prowadzą własne firmy, wiedzą, iż to się opłaca. Przeszkoleni pracownicy gwarantują wyższą sprzedaż, a co za tym idzie – zwiększenie się zarobków całej firmy i większe zadowolenie oraz motywację wśród pracowników.

    Warto pamiętać o tym, że aby szkolenie sprzedażowe przyniosło oczekiwane skutki, musi być poprowadzone w odpowiedni sposób. To na co należy zwracać największą uwagę, to przekazywanie wiedzy w praktyczny sposób. Szkolenie sprzedażowe powinno być w dużym stopniu nastawione na praktykę, nie zaś na teorię. Wiele dobrych szkoleń sprzedażowych ma w planie szkolenia sprawdzanie wiedzy uczestników w praktyce, zadania przeznaczone dla nich do wykonania i inne działania, dzięki której pracownicy uczą się, jak skutecznie sprzedawać, a swoją wiedzę potrafią wykorzystać w praktyce.

     

    Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży:

    Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku

     

    Najlepszym nauczycielem w sprzedawaniu jest ten, kto sam się tym zajmuje i odnosi w tej dziedzinie sukcesy. Warto więc dowiedzieć się, czy osoba, która zamierza prowadzić dane szkolenie, sama zajmuje się sprzedażą. Jeśli nie – być może lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie innego szkolenia.

    Każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą opierającą się na handlu, wie, jak istotne jest posiadanie umiejętności sprzedaży. To właśnie dlatego właściciele doskonale prosperujących firm chętnie i bez zastanowienia inwestują w wykształcenie swoich pracowników.

    Sprzedawcy mają okazję na rozwinięcie swoich dotychczasowych umiejętności. Kompleksowe szkolenie powinno zawierać liczne punkty. Po pierwsze, najważniejsze jest pierwsze wrażenie po wejściu klienta do sklepu. Szkolenie pozwoli na odkrycie co zwraca uwagę w pierwszej kolejności, jakie powinno być zachowanie.

    Warto mieć podzielną uwagę i obserwować poszczególnych klientów. Nie warto od razu “napadać” na klienta od samego wejścia, to z pewnością nie jest skuteczne. Najważniejsze jest wybadanie potrzeb klientów. Podczas szkolenia sprzedawcy zapoznają się z podstawowymi technikami sprzedaży, zadawania odpowiednich pytań (przygotowywane są zestawy pytań uniwersalnych), odpowiadanie na potrzeby klientów, zaangażowanie w rozmowę.

    Do sprzedawcy należy zaprezentowanie towaru. Szkolenia sprzedawców powinny podejmować także tę tematykę. Ważne są umiejętności psychologiczne, dostosowanie poziomu rozmowy do poszczególnych typów klientów, także tych niemiłych. Kolejnym punktem powinno być panowanie nad emocjami, radzenie sobie z negatywnymi emocjami klientów, rozładowywanie sytuacji powodujących napięcie, np. podczas reklamacji towaru.

    Ważne są także techniki nowoczesnego merchandisingu czyli ekspozycji towaru w sklepie. Znaczenie ma nie tylko odpowiednie umieszczenie poszczególnych produktów, ale także muzyka w sklepie, zapach, uporządkowanie, podkreślenie przedmiotów o większej jakości i wyższej cenie, a umiejętne umieszczenie przedmiotów o niższej cenie i niższej jakości.

    Gamma firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym i rozwojem managerów. Mamy również dedykowany dział: szkolenia administracja ze szkoleniami dla sektora publicznego.

    Szkolenia zawierają także elementy stricte techniczne – obsługa kasy fiskalnej, obsługa portalu płatniczego, poszczególnych programów komputerowych. Szkolenia te łamią przekonanie, że sprzedaż jest łatwa i nie wymaga szczególnych umiejętności. Ich programy są dowodem, że w każdej branży ważny jest rozwój osobisty i zawsze istnieje coś czego jeszcze nie wiemy. Nawet dla wieloletnich sprzedawców wiele tematów może być nowością.

     
    Sprzedaż produktów i usług odbywa się każdego dni na całym świecie. Kupujemy nie tylko najpotrzebniejsze produkty, niezbędne nam do przeżycia, ale również dobra luksusowe. Chętnie również korzystamy z różnego rodzaju usług, za które również musimy zapłacić odpowiednią, jasno określoną wartość pieniężną, a zatem dokonujemy ich zakupu. O powodzeniu całego procesu sprzedażowego zaważyć może wiele aspektów. Jakich?
     
    Przede wszystkim, umiejętności osoby sprzedającej. Pewny siebie sprzedawca, otwarty, miły i życzliwy z pewnością zdziała znacznie więcej, niż na przykład sprzedawca ponury i posępny. Ponadto, warto aby sprzedawca był osobą inteligentną, będącą autorytetem w swojej dziedzinie, doskonale znający produkty czy usługi, które chce zaoferować.

    Musi umiejętnie zareklamować produkt lub usługę i przekonać kupującego, że jest to właśnie to, czego klientowi potrzeba. W tym celu warto wykorzystywać różne techniki negocjacyjne i techniki sprzedaży, dzięki którym cała transakcja może być znacznie skuteczniejsza i efektywniejsza.

    Sprzedawca może również wykorzystać dla swoich potrzeb szkolenia sprzedażowe, dzięki którym może zwiększyć swoją wiedzę i umiejętności, nauczyć się wielu nowych i ciekawych sposobów na aktywną, skuteczną sprzedaż, jak również poznać najlepsze metody sprzedaży i reguły zachowania się klientów, kiedy wystawieni są na działanie jakichś bodźców, czy konkretnych zachowań.
     
    Dzięki wszystkim tym działaniom, sprzedaż może okazać się znacznie bardziej efektywna i skuteczna, a sprzedawca może szybko zwiększyć swoją sprzedaż, dzięki czemu osiągnie jeszcze większy sukces zawodowy. Szkolenia sprzedażowe, jakie oferowane są wszystkim sprzedawcom mogą skutecznie pomóc i rozwinąć umiejętności sprzedawcy.

    Wydaje się to być niezwykle pomocne, jeśli chcemy zwiększyć sprzedać w swoich przedsiębiorstwie. Może to również pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki przez klientów, jak również na popularność i zwiększenie ogólnej sprzedaży w dłuższym przedziale czasowym bądź też na szerszą skalę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku