Na rynku edukacyjnym szkoleń znajdziemy bardzo wiele – od specjalistycznych i eksperckich, które dedykowane są osobom z konkretnym wykształceniem i zainteresowaniami, po szkolenia z zakresu umiejętności praktycznych. Największą różnicą między poszczególnymi kursami jest to, czy są one twarde czy miękkie. Jak to rozpoznać i w które zainwestować?
Szkolenia miękkie
Szkolenia miękkie to doskonały sposób na rozwój osobistych umiejętności i kompetencji społecznych. Bazują one na praktycznych ćwiczeniach z zakresu komunikacji, autoprezentacji, negocjacji czy zarządzania. Są to szkolenia, do których nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, przydają się natomiast w niemal każdej branży i na każdym stanowisku. Często korzystają z nich osoby, które jeszcze nie wybrały ostatecznie swojej ścieżki kariery, ale również sprzedawcy, osoby związane z działem obsługi klienta i wszyscy ci, w których pracy liczy się kontakt z innymi ludźmi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.
Szkolenia twarde Szkolenia twarde to po prostu szkolenia specjalistyczne. Dedykowane są specyficznej grupie ludzi, którzy chcą rozwijać się w jednym kierunku. Bazują one przede wszystkim na wiedzy teoretycznej. Szkolenia te dostosowywane są do potrzeb konkretnych ludzi, ale również ich zaawansowania w danej tematyce – niektóre z kursów mogą być dostępne tylko dla osób z certyfikatem z niższych poziomów szkolenia lub z konkretnym wykształceniem. Szkolenia twarde znajdziemy w każdej branży: od IT, przez szkolenia z zakresu wiedzy na temat konkretnych dziedzin gospodarki, aż po szkolnictwo czy medycynę.
Różnica w szkoleniach poprzez określenie kompetencji, które są na nich uczone, to nie jedyny sposób podziału wszystkich kursów. Możemy wyróżnić również na podział na szkolenia otwarte i zamknięte (w zależności od dostępu dla osób “z zewnątrz”), długość, dopasowanie tematyki do poziomu uczestników czy liczbę osób w grupie. Z pewnością jednak podział na szkolenia miękkie i twarde jest najbardziej charakterystyczny i stanowi pierwsze kryterium podczas szukania szkolenia.