Na sukces czegokolwiek czy to firmy czy realizowanego projektu składa się wiele części, które tylko połączone w jedną, spójną całość są w stanie przyczynić się do odniesienia niebywałego sukcesu.
Szczególnie ważną rolę odgrywają wszelkiego rodzaju negocjacje, o czym właściciele firm doskonale zdają sobie sprawę, dlatego też bardzo często pewną grupę swoich pracowników wysyłają na regularne szkolenia z technik negocjacji.
Szkolenia z negocjacji przede wszystkim mają na celu:
- poznanie najprostszych technik prowadzenia skutecznych negocjacji
- identyfikacja gier psychologicznych i intryg stosowanych w negocjacjach
- naukę rozpoznawania oszustw przeciwnika
- zasady wzmacniania pozycji negocjacyjnej.
Takie szkolenie podzielone jest najczęściej na kilka części. Im dłuższe tym jest ich nieco więcej.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia.
Zapoznaj się z nimi.Oto przykładowy harmonogram szkolenia z najskuteczniejszych technik negocjacyjnych:
Część 1
Zapoznanie z przebiegiem skutecznego spotkania negocjacyjnego.
W tej części szkolenia kursanci zapoznają się ze sposobami nawiązywania kontaktów, zachowaniami które nie mogą mieć miejsca podczas prowadzenia negocjacji, zamykaniem rozmów i skuteczną oraz obiektywną oceną rezultatów uzyskanych po takim spotkaniu.
Część 2
Przygotowanie zespołu, a przede wszystkim siebie do podjęcia negocjacji.
Tu przede wszystkim należy przeanalizować emocje swoje i zespołu, stanowisko zajmowane w podjętych negocjacjach, planowaną komunikację w negocjacjach, kreatywne rozwiązania wszystkich problemów pojawiających się na każdym etapie negocjacji.
Część 3
Sterowanie negocjacjami.
Na tym etapie uczestnicy szkolenia uczą się jak budować schematy oddziaływań perswazyjnych, jak manipulować przebiegiem negocjacji. Wykładowcy zapoznają również kursantów ze wszystkimi argumentami, które ułatwiają negocjacje.
To wszystko teoria.
Po zapoznaniu się z nią przychodzi czas na zajęcia praktyczne, podczas których ćwiczy się takie taktyki negocjacyjne jak:
- krakowski targ – sprawiedliwie znaczy po równo?
- ''dobry-zły policjant'' , czyli dwa oblicza podczas negocjacji
- pusty portfel – zbijanie ceny
- imadło – technika rosnących oczekiwań
- nagroda w raju – czy obietnica przyszłych interesów jest wystarczająco atrakcyjna