Zjawisko mobbingu w miejscu pracy jest przyczyną wielu poważnych problemów nie tylko dla pracowników, których to zjawisko bezpośrednio dotyczy, ale również dla przedsiębiorstwa, na terenie którego zjawisko to miało miejsce. Od roku 2004 każdy pracodawca ma obowiązek wdrożenia antymobbingowych działań w swojej firmie. Dlatego też, zarówno z myślą o pracodawcach jak i ofiarach tego niezwykle przykrego zjawiska, powstało mnóstwo szkoleń, których głównym celem jest zapoznanie słuchaczy w możliwie najkrótszym czasie ( takie szkolenia bowiem najczęściej trwają zaledwie jeden dzień, a wbrew pozorom temat jest niesamowicie obszerny) ze wszystkim co dotyczy zjawiska mobbingu w miejscu pracy. Większość szkoleń tego typu podzielić można na pięć bloków tematycznych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie antymobbingowe dla pracowników - które zachowania są już mobbingiem a które nie są, mimo że pozornie mogą tak wyglądać? Celem szkolenia z antymobbingu jest przeciwdziałanie zachowaniom mobbingowym i dyskryminacji w miejscu pracy. Aby ten cel osiągnąć szkolenie oddziałuje na uczestników na dwóch płaszczyznach: poszerza wiedzę pracowników na temat mobbingu oraz zwiększa ich wrażliwość na zachowania mobbigowe w pracy.
Zapoznaj się również ze szkoleniami: komunikacja interpersonalna szkolenie, szkolenia administracja.
Część 1 -
Istota i zakres mobbinguW tej części słuchacze przede wszystkim zapoznani zostaną z możliwie jak najobszerniejszą definicją mobbingu. Omówione zostaną także wszelkie możliwe przyczyny, których zaistnienie miało wpływ na pojawienie się tego zjawiska.
Część 2 -
Działania charakterystyczne dla mobbinguTa część szkolenia z mobbingu w miejscu pracy zazwyczaj poświęcona jest ogólnie przyjętej klasyfikacji działań mobbingowych. Słuchacze zapoznani zostaną również z problemem manipulacji, jaki często pojawia się w zjawisku mobbingu.
Część 3 -
Po czym poznać, że mamy doczynienia z mobbingiem a nie zwyczajnym konfliktem
Ta cześć wykładów poświęcona zostanie istotnym różnicom, pozwalającym na rozpoznanie, kiedy mamy doczynienia z mobbingiem, a kiedy jest to zwyczajny koleżeński konflikt w pracy. Podjęta zostanie także próba zdiagnozowania kilu najczęściej pojawiających się sytuacji konfliktowych.
Część 4 -
Charakterystyka osobowości mobbera i ofiaryTa część poświęcona jest cechom charakterystycznym, po których poznać można zarówno mobbera, jak i jego ofiarę. Podjęta zostanie również próba rozwiązania odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu.
Część 5 -
Jakimi metodami można radzić sobie z mobbingiem w miejscu pracy