Negocjacje to sztuka mówienia, których celem jest pozyskanie średniej wartości. Uznajemy za nie dwustronny proces komunikowania się pomiędzy poróżnionymi stronami ( wystarczy, że jedna strona nie zgadza się dana opinią lub rozwiązaniem sytuacji. Dążą one do rozwiązania konfliktu tak by każda ze stron była zadowolona. Sztuką jest jednak skutecznie prowadzić negocjacje, lecz wymagają one specjalistycznych umiejętności i rozpoznawania potrzeb obu stron.
Negocjacje to sztuka mówienia, których celem jest pozyskanie średniej wartości. Uznajemy za nie dwustronny proces komunikowania się pomiędzy poróżnionymi stronami ( wystarczy, że jedna strona nie zgadza się dana opinią lub rozwiązaniem sytuacji. Dążą one do rozwiązania konfliktu tak by każda ze stron była zadowolona.
Sztuką jest jednak skutecznie prowadzić negocjacje, lecz wymagają one specjalistycznych umiejętności i rozpoznawania potrzeb obu stron. Negocjacje maja swoja podstawę u samego człowieka, gdyż to jego decyzje doprowadziły do takich potrzeb. Ze względu na duże zapotrzebowanie na takie usługi ważna jest by osoby, które zdecydują się na drogę negocjatora potrafiły odczytywać zachowania innych ludzi wyciszając przy tym własne odczucia. W ten sposób są w stanie obiektywnie podejść do zadanej sprawy.
Na czym więc powinny być oparte negocjacje? Wyróżnia się 4 główne zasady tj. po pierwsze oddzielenie ludzi (ich zachowań, opinii itp.) od problemu. Następnie ważnym krokiem jest skupienie się na interesach stron konfliktu, a nie na tym jakie stanowiska przedstawiają. Nawet jeśli opinie któreś ze stron są dla nas bliższe, to ważne jest obiektywne podejście.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie poszukiwań mających za zadanie uzyskanie korzyści dla obu stron konfliktu. Niestety nawet jeśli uda nam się odnaleźć takie rozwiązania to wtedy pozostaje najtrudniejsza część negocjacji, czyli przekonanie stron konfliktu o tym, że odnalezione rozwiązanie jest dla nich korzystne.
Należy pamiętać, że konflikt jaki powstał między nimi nie skutkuje tym, że będą chciały współpracować, ani tym bardziej wysłuchać naszą propozycje. Kluczowe jest tutaj doskonałe zrozumienie obu stron i dotarcie do nich tak by były w stanie nam zaufać. Nie należy to do łatwych zadań dlatego tez negocjatorzy muszą być świetnie wyszkoleni.
Oczywiście elementy negocjacji mogą nam się także przydać w codziennym życiu, czy też w pracy. Posiadając takie umiejętności możemy zyskać wiele korzyści i być docenieni przez pracodawców.
Odwiedź strefę poświęconą sprzedaży
Przykładowe pigułki wiedzy:
Sześć zasad perswazji według Cialdiniego
21 technik sprzedaży opartych na dowodach
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna
Techniki sprzedaży: 5 efektywnych nowoczesnych metod sprzedaży
Obsługa klienta i doradztwo
Storytelling
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda
Tyle dostaniesz ile wynegocjujesz. Jeśli tylko w połowie sytuacji to prawda, warto inwestować w szkolenia z negocjacji u najlepszych. Sidewicz i Rozenek stworzyli warsztat mentoringowy dla najbardziej wymagających. Kurs negocjacji mocno zorientowanych na wyniki. Zapraszamy na szkolenie negocjacje zakupowe!
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.