Szkolenie negocjacje

Negocjacje to sztuka mówienia, których celem jest pozyskanie średniej wartości. Uznajemy za nie dwustronny proces komunikowania się pomiędzy poróżnionymi stronami ( wystarczy, że jedna strona nie zgadza się dana opinią lub rozwiązaniem sytuacji. Dążą one do rozwiązania konfliktu tak by każda ze stron była zadowolona. Sztuką jest jednak skutecznie prowadzić negocjacje, lecz wymagają one specjalistycznych umiejętności i rozpoznawania potrzeb obu stron.

 
Negocjacje to sztuka mówienia, których celem jest pozyskanie średniej wartości. Uznajemy za nie dwustronny proces komunikowania się pomiędzy poróżnionymi stronami ( wystarczy, że jedna strona nie zgadza się dana opinią lub rozwiązaniem sytuacji. Dążą one do rozwiązania konfliktu tak by każda ze stron była zadowolona.

Sztuką jest jednak skutecznie prowadzić negocjacje, lecz wymagają one specjalistycznych umiejętności i rozpoznawania potrzeb obu stron. Negocjacje maja swoja podstawę u samego człowieka, gdyż to jego decyzje doprowadziły do takich potrzeb. Ze względu na duże zapotrzebowanie na takie usługi ważna jest by osoby, które zdecydują się na drogę negocjatora potrafiły odczytywać zachowania innych ludzi wyciszając przy tym własne odczucia. W ten sposób są w stanie obiektywnie podejść do zadanej sprawy.

Na czym więc powinny być oparte negocjacje? Wyróżnia się 4 główne zasady tj. po pierwsze oddzielenie ludzi (ich zachowań, opinii itp.) od problemu. Następnie ważnym krokiem jest skupienie się na interesach stron konfliktu, a nie na tym jakie stanowiska przedstawiają. Nawet jeśli opinie któreś ze stron są dla nas bliższe, to ważne jest obiektywne podejście.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.

Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.

Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie poszukiwań mających za zadanie uzyskanie korzyści dla obu stron konfliktu. Niestety nawet jeśli uda nam się odnaleźć takie rozwiązania to wtedy pozostaje najtrudniejsza część negocjacji, czyli przekonanie stron konfliktu o tym, że odnalezione rozwiązanie jest dla nich korzystne.

Należy pamiętać, że konflikt jaki powstał między nimi nie skutkuje tym, że będą chciały współpracować, ani tym bardziej wysłuchać naszą propozycje. Kluczowe jest tutaj doskonałe zrozumienie obu stron i dotarcie do nich tak by były w stanie nam zaufać. Nie należy to do łatwych zadań dlatego tez negocjatorzy muszą być świetnie wyszkoleni.

Oczywiście elementy negocjacji mogą nam się także przydać w codziennym życiu, czy też w pracy. Posiadając takie umiejętności możemy zyskać wiele korzyści i być docenieni przez pracodawców.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.