Szkolenia negocjacyjne w biznesie mają niebagatelną rolę. Umiejętność negocjacji pozwala na podpisanie korzystniejszej dla oferenta umowy, czy sprzedanie (lub kupienie) towaru, produktu lub usługi po korzystniejszej cenie. Dlatego też umiejętności negocjacyjne mają ogromny wpływ na dział sprzedaży, ponieważ w dużej mierze decydują o tym, co, ile i po ile się sprzedaje.
Dział sprzedaży z kolei wpływa na kondycję całego przedsiębiorstwa. Dobrzy negocjatorzy to korzystniejsze umowy, a korzystniejsze umowy oznaczają znacznie większe zyski. Dlatego też warto zainwestować w odpowiednie przygotowanie merytoryczne swoich pracowników w tym zakresie.
Pieniądze mogą się szybko zwrócić, a korzyści, dzięki merytorycznie przygotowanej kadrze, widoczne będą w wynikach sprzedażowych jeszcze bardzo długo po przeprowadzonej inwestycji w edukację pracowników.
Wszyscy uczestnicy opisywanego szkolenia, po uczestnictwie w nim, będą wiedzieć, jaki styl wywierania wpływu użyć w odniesieniu do danego rodzaju negocjacyjnego partnera (chodzi tu zarówno o cechy charakteru negocjatora, jak i jego status – czy jest klientem, czy możliwym kooperentem, osobą fizyczną, czy prawną etc.).
Sprawni negocjatorzy będą również potrafili perfekcyjne dopasować się do mentalności klienta. Wszyscy uczestnicy wypracują własny sposób komunikacji i perswazji, w taki sposób, by ich stanowisko było postrzegane przez drugą stronę, jako absolutnie najbardziej satysfakcjonujące.
Przekazana uczestnikom wiedza teoretyczne zostanie w ciągu szkolenia dwa razy poddana praktycznej próbie podczas przeprowadzanych gier negocjacyjnych, które zweryfikują skuteczność strategii negocjacji każdego z uczestników, jak również sprawdzą jako zdolności do nawiązywania kontaktów interpersonalnych, komunikacji, perswazji i psychologicznego wywierania wpływu. Ów praktyczny aspekt jest z pewnością absolutnie największym plusem opisywanego szkolenia.
Praktyka pozwoli też na poznanie własnych słabych stron, nawyków i przyzwyczajeń, dzięki czemu wszyscy uczestnicy będą mogli albo je zwalczyć, albo – co lepsze – wykorzystać na własną korzyść tworząc z nich prawdziwych rekinów negocjacyjnych. Osoby biorące udział w szkoleniu nauczą się również rozpoznawania poszczególnych technik negocjacyjnych i mechanizmów wywierania wpływu, tak by potrafili w porę rozpoznać zagrożenie i sami nie padli ofiarą zakusów strony przeciwnej.
Szkolenie realizowane jest w ciągu dwóch dni roboczych w dwóch sesjach ośmiogodzinnych (łącznie 16 godzin szkolenia).