Sztuka finalizacji sprzedaży

Finalizacja sprzedaży jest tym etapem procesu zawierania transakcji, w którym należy zapytać klienta, czy zdecyduje się nabyć produkt. Rzecz wydaje się być banalna, a mimo to wielu sprzedawców w obawie przed negacją klienta nie zadaje tego pytania, w efekcie czego do zamknięcia sprzedaży nie dochodzi.

Sztuka finalizacji sprzedaży


Aby ilość klientów, którzy zdecydują się nabyć produkt od danego sprzedawcy rosła, ważne by przestrzegać kilku podstawowych zasad:

  • finalizacja sprzedaży musi zostać bezwzględnie poprzedzona bezpośrednim spotkaniem z klientem i zaprezentowaniem mu oferty produktowej;

  • klient chętniej kupuje od tych sprzedawców, którzy są pewni siebie, entuzjastycznie nastawieni do pracy i ponadto wierzą w oferowany przez siebie produkt;

  • należy wsłuchać się w potrzeby klienta, poprzez stworzenie przestrzeni na swobodne zadawanie pytań. Udzielenie na nie odpowiedzi rozwieje wątpliwości potencjalnego nabywcy i zwiększy szansę na finalizację sprzedaży;

  • w razie wątpliwości klienta należy zaoferować korzystną alternatywę, lub dodatkowe udogodnienia takiej, jak: dłuższa gwarancja, czy też dodatkowe opcje.


Zawodowi sprzedawcy z wieloletnim doświadczeniem doceniają potęgę milczenia. Wraz z zadaniem pytania o chęć zakupu, sprzedawca powinien zamilknąć, oczekując potwierdzającej odpowiedzi.

Jeśli klient nadal będzie miał wątpliwości, należy je rozwiać i ponownie w ten sam sposób zadać pytanie, aż dojdzie do finalizacji sprzedaży, gdy wiedza klienta na temat produktu będzie w pełni zaspokojona.

 

Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.

 

Ważną kwestią jest także nabycie przez sprzedawcę umiejętności zbijania obiekcji, o czym zapomina wielu początkujących akwizytorów, licząc że ich charyzma będzie wystarczająca.

Poprzez pracę w oparciu o model "cecha- - zaleta – korzyść" należy klientowi przedstawić zalety posiadana danego produktu, w taki sposób, by przestał on mieć wątpliwości względem zakupu. Z tego względu ważne jest aby poznać sytuację klienta i odpowiednio zaprezentować ofertę.

Popularną techniką, która w znaczący sposób wpływa na ilość zawartych transakcji jest umożliwienie potencjalnemu klientowi przetestowanie danego produktu, bez względu na to czy jest to samochód, pralka, czy program komputerowy.

Testowanie jest całkowicie niezobowiązujące, a pozwala klientowi zyskać pewność co do jakości produktu i tym samym istotnie wpływa na sprzedaż.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.