Techniki rozwiązywania konfliktów w zespole pracowniczym

Z konfliktami możemy spotkać się w każdym zespole pracowniczym: czasem nawet w tych najbardziej zintegrowanych zespołach, wszelkie niedomówienia czy problemy przebiegają znacznie gwałtowniej z powodu osobistych odczuć uczestników sporu.

zdjęcie - (the_title())

     

    Z konfliktami możemy spotkać się w każdym zespole pracowniczym: czasem nawet w tych najbardziej zintegrowanych zespołach, wszelkie niedomówienia czy problemy przebiegają znacznie gwałtowniej z powodu osobistych odczuć uczestników sporu. Choć technik rozwiązywania konfliktów jest wiele, pierwszym etapem całego procesu powinna być diagnoza, czyli opisanie rodzaju i przebiegu konfliktu, celem znalezienia optymalnej, wygodnej drogi rozwiązania sporu.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

    Negocjacje są sposobem rozwiązywania konfliktów, które zwykle wykorzystywane są na samym początku. Dotyczą stron samego sporu a do ich pozytywnego zakończenia niezbędna jest chęć zażegnania konfliktu z obu stron. Negocjacje często jednak nie przebiegają pomyślnie, szczególnie gdy istotą sporu są prywatne zawiści. Zwykle wtedy wykorzystuje się drugi sposób: mediacje. Polegają one na przedstawieniu obu racji w towarzystwie mediatora, czyli bezstronnej osoby, która prowadzi spotkanie i stara się podpowiadać możliwe rozwiązania konkretnej sytuacji. W ostateczności stosuje się arbitraż - przesądzenie sporu poprzez niezależnego "sędzię", który w przypadku konfliktów o charakterze pracowniczym jest kierownikiem, szefem lub menedżerem. Ten sposób rozwiązywania konfliktów jest wykorzystywany w najpoważniejszych sytuacjach, w których strony nie potrafią rozwiązać swoich problemów osobiście a sam konflikt przekłada się na funkcjonowanie zespołu i w konsekwencji może wpływać na jego wyniki.

    Każdy menedżer musi zdawać sobie sprawę, że sytuacje konfliktowe w pracy zespołowej są nieuniknione i należy się do nich odpowiednio przygotować. Jeśli chodzi o rozwiązywanie konfliktów kurs powinien przebiegać w praktycznym i teoretycznym wymiarze: przyszły przywódca musi umieć rozróżniać rodzaje problemów międzyludzkich oraz być w stanie wybrać najlepszy sposób ich rozwiązywania. To osoba, która powinna sprawdzać się zarówno w roli mediatora, jak i niezależnego arbitra, by w razie sytuacji awaryjnych móc obiektywnie ocenić sedno problemu i złagodzić nastroje panujące w całym zespole.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.