Techniki sprzedażowe: podejście tradycyjne kontra metoda Sandlera

Dwie podstawowe metody zbijania obiekcji klienta różnią się kompleksowym podejściem psychologicznym. Wyróżniamy tradycyjną szkołę negocjacji handlowych oraz metodę Sandlera – innowacyjny sposób, który opiera się na stworzeniu pozahandlowych relacji między sprzedawcą i konsumentem.

 
Dwie podstawowe metody zbijania obiekcji. klienta różnią się kompleksowym podejściem psychologicznym. Wyróżniamy tradycyjną szkołę negocjacji handlowych oraz metodę Sandlera - innowacyjny sposób, który opiera się na stworzeniu pozahandlowych relacji między sprzedawcą i konsumentem.

Tradycyjne zbijanie obiekcji

Metoda tradycyjna polega na zaprzeczaniu istnienia wad produktów lub umniejszania ich wpływu na użytkowanie sprzedawanych towarów. Handlowiec skupia się na wykładaniu zalet, w przypadku zaś wystąpienia wątpliwości - próbuje wytłumaczyć je i zbić obiekcje klienta. Polega to przede wszystkim na zagwarantowaniu, że dany produkt znacząco odbiega (w pozytywnym sensie) od standardów konkurencji, jest wyjątkowym towarem, który z pewnością spełni oczekiwania klienta.

Choć taka postawa ma niewątpliwie wiele zalet, prowadzi ona jedynie do sprzedaży - rzadziej do nawiązywania trwałych, kompleksowych relacji między klientem i sprzedawcą, które mogłyby przynosić korzyści także po zakończeniu transakcji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Metoda Sandlera

Techniki sprzedażowe, które opierają się na metodzie Sandlera, polegają przede wszystkim na tworzeniu realnej więzi między dwoma osobami: handlowcem i konsumentem. Sprzedawca poniekąd wchodzi w rolę kupującego, podziela jego wątpliwości, staje się przede wszystkim zaufanym doradcą. Ta technika sprzedażowa sprawia, że zyskujemy zainteresowanie klienta, jego lojalność oraz pewność, że to właśnie my jesteśmy specjalistami, którzy pomogą mu w dobraniu odpowiedniego produktu.

Często sprzedawcy rezygnują z usilnego zakończenia transakcji, na rzecz podtrzymania dobrych relacji z klientem - to w końcu od nich zależy, czy dana osoba do nas wróci, zwróci się z kolejnym problemem i poleci nas swoim znajomym.

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie, która z technik sprzedaży jest lepsza. Obie mają swoich zwolenników, obie również mogą sprawdzać się w różnych sytuacjach. To jednak my, sprzedawcy, powinniśmy eksperymentować i wybierać metody, które najlepiej odpowiadają nam i przekonują naszych klientów.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.