Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
Jak dotrzeć do klienta?
Oczywiście wcale to nie jest proste, ale nie oznacza to, że niemożliwe. Przede wszystkim nie można być natarczywym, gdyż w ten sposób zdecydowanie szybciej potencjalny klient zrezygnuje z naszych usług. Również agresja, czy to słowna, czy werbalna nie jest skuteczna, tak samo jak wyjątkowa natarczywość. Co ważne do każdego klienta należy podejść indywidualnie, postarać się zrozumieć jego potrzeby. Z góry ustalony schemat nie będzie skuteczny dla wszystkich osób. Aby coś sprzedać należy podkreślić wszystkie zalety produktu i jego funkcjonalność.
Techniki sprzedaży- jakie zastosować?
Technik sprzedaży jest naprawdę bardzo wiele. Jedną z najbardziej uniwersalnych jest "technika niskiej piłki". Polega ona na zainteresowaniu klienta naszą ofertą i przedstawieniu mu wszystkich zalet. Tutaj oferta musi być jak najbardziej przystosowana do potrzeb klientów. Należy pokazać, że jest ona niezwykle ciekawa, ale i niezastąpiona.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Dopiero, gdy potencjalny klient zainteresuje się ofertą możemy przejść do powiedzenia ceny. Tutaj należy liczyć, że jeżeli klient już bardzo zainteresuje się ofertą nie będzie chciał z niej zrezygnować.
Również ciekawą techniką, która często bywa bardziej skuteczna jest technika "drzwiami w twarz". Jakkolwiek nazwa wydaje się być irracjonalna, to wielu sprzedawców niezależnie od branży właśnie z tej techniki korzysta. Tutaj należ przedstawić ofertę, która spełnia oczekiwania klientów, jednak wadą jest jej cena.
Gdy klient odmówi możemy mu przedstawić podobną ofertę, jednak w zdecydowanie niższej cenie. W ten sposób mamy dużą szansę powodzenia i sprzedania danej usługi, czy produktu. Należy jednak pamiętać, że aby była ona skuteczna, koniecznie oferta musi być przedstawiona bardzo ciekawie.
Pokonaj trenera w pierwszych negocjacjach – a nie zapłacisz za szkolenie. Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Posiadasz silną motywację do poznania swoich obszarów rozwoju w zakresie komunikacji, perswazji, wywierania wpływu oraz zaawansowanych negocjacji? Szkolenie z negocjacji handlowych – zaawansowane nie tylko z nazwy!
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle biorą udział w transakcji: decision owner, implementor i evaluator. Każdy wymaga innej taktyki sprzedaży. Często równolegle należy stosować wszystkie trzy.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.