Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
Jak dotrzeć do klienta?
Oczywiście wcale to nie jest proste, ale nie oznacza to, że niemożliwe. Przede wszystkim nie można być natarczywym, gdyż w ten sposób zdecydowanie szybciej potencjalny klient zrezygnuje z naszych usług. Również agresja, czy to słowna, czy werbalna nie jest skuteczna, tak samo jak wyjątkowa natarczywość. Co ważne do każdego klienta należy podejść indywidualnie, postarać się zrozumieć jego potrzeby. Z góry ustalony schemat nie będzie skuteczny dla wszystkich osób. Aby coś sprzedać należy podkreślić wszystkie zalety produktu i jego funkcjonalność.
Techniki sprzedaży- jakie zastosować?
Technik sprzedaży jest naprawdę bardzo wiele. Jedną z najbardziej uniwersalnych jest "technika niskiej piłki". Polega ona na zainteresowaniu klienta naszą ofertą i przedstawieniu mu wszystkich zalet. Tutaj oferta musi być jak najbardziej przystosowana do potrzeb klientów. Należy pokazać, że jest ona niezwykle ciekawa, ale i niezastąpiona.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Dopiero, gdy potencjalny klient zainteresuje się ofertą możemy przejść do powiedzenia ceny. Tutaj należy liczyć, że jeżeli klient już bardzo zainteresuje się ofertą nie będzie chciał z niej zrezygnować.
Również ciekawą techniką, która często bywa bardziej skuteczna jest technika "drzwiami w twarz". Jakkolwiek nazwa wydaje się być irracjonalna, to wielu sprzedawców niezależnie od branży właśnie z tej techniki korzysta. Tutaj należ przedstawić ofertę, która spełnia oczekiwania klientów, jednak wadą jest jej cena.
Gdy klient odmówi możemy mu przedstawić podobną ofertę, jednak w zdecydowanie niższej cenie. W ten sposób mamy dużą szansę powodzenia i sprzedania danej usługi, czy produktu. Należy jednak pamiętać, że aby była ona skuteczna, koniecznie oferta musi być przedstawiona bardzo ciekawie.