Techniki sprzedaży dla lepszych efektów

Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.
22 czerwca 2018
zdjęcie - Techniki sprzedaży dla lepszych efektów
 
Aby dotrzeć do klientów należy zastosować odpowiednie techniki sprzedaży. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, zatem nie tylko należy zaproponować odbiorcom niską cenę, ale też dobrej jakości produkt. Zatem sprzedawca musi zrozumieć rynek i zastosować pewne sztuczki, aby dotrzeć do klientów.

Jak dotrzeć do klienta?

Oczywiście wcale to nie jest proste, ale nie oznacza to, że niemożliwe. Przede wszystkim nie można być natarczywym, gdyż w ten sposób zdecydowanie szybciej potencjalny klient zrezygnuje z naszych usług. Również agresja, czy to słowna, czy werbalna nie jest skuteczna, tak samo jak wyjątkowa natarczywość. Co ważne do każdego klienta należy podejść indywidualnie, postarać się zrozumieć jego potrzeby. Z góry ustalony schemat nie będzie skuteczny dla wszystkich osób. Aby coś sprzedać należy podkreślić wszystkie zalety produktu i jego funkcjonalność.

Techniki sprzedaży- jakie zastosować?

Technik sprzedaży jest naprawdę bardzo wiele. Jedną z najbardziej uniwersalnych jest "technika niskiej piłki". Polega ona na zainteresowaniu klienta naszą ofertą i przedstawieniu mu wszystkich zalet. Tutaj oferta musi być jak najbardziej przystosowana do potrzeb klientów. Należy pokazać, że jest ona niezwykle ciekawa, ale i niezastąpiona.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Dopiero, gdy potencjalny klient zainteresuje się ofertą możemy przejść do powiedzenia ceny. Tutaj należy liczyć, że jeżeli klient już bardzo zainteresuje się ofertą nie będzie chciał z niej zrezygnować.
 
Również ciekawą techniką, która często bywa bardziej skuteczna jest technika "drzwiami w twarz". Jakkolwiek nazwa wydaje się być irracjonalna, to wielu sprzedawców niezależnie od branży właśnie z tej techniki korzysta. Tutaj należ przedstawić ofertę, która spełnia oczekiwania klientów, jednak wadą jest jej cena.

Gdy klient odmówi możemy mu przedstawić podobną ofertę, jednak w zdecydowanie niższej cenie. W ten sposób mamy dużą szansę powodzenia i sprzedania danej usługi, czy produktu. Należy jednak pamiętać, że aby była ona skuteczna, koniecznie oferta musi być przedstawiona bardzo ciekawie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.