Sprzedaż telefoniczna rządzi się swoimi odrębnymi od tej tradycyjnej prawami. Nie jest oczywiście tak, że w przypadku, kiedy towar lub usługa są oferowane przez telefon to nie należy zachowywać się tak samo dobrze, jak w przypadku kontaktu twarzą w twarz.
Od dawna już można spotkać się z innymi formami sprzedaży niż ta tradycyjna czyli twarzą w twarz. Rozwój narzędzi komunikacyjnych sprawił, że coraz częściej docierają do nas oferty poprzez takie kanału, jak telefon czy Internet. Wskutek tego szkolenia sprzedażowe muszą i obejmują także te zasady i praktyczne porady, które dotyczą obsługi klienta znajdujące się poza wzrokiem sprzedawcy. Warto przy tym pamiętać, że dobrze dobrana technika sprzedażowa, może dzięki kilku rozmowom telefonicznym przynieść wymierne i długotrwałe zyski. Wszyscy rozmawiamy przez telefon. Dawno już minęły te czasy, kiedy urządzenie to było luksusem na, który było stać nielicznych lub uprzywilejowanych. Dzisiaj telefony stacjonarne zostały wyparte przez te mobilne, czyli potocznie nazywane komórki. Dzięki temu, wszyscy jesteśmy dostępni niemal przez całą dobę. Co za tym idzie, książka telefoniczna kiedyś, a baza numerów dzisiaj jest swoistym źródłem, z którego można stworzyć swoją sieć klientów. By jednak było to możliwe konieczne jest przyswojenie kilku podstawowych zasad dotyczących tego, jak profesjonalnie i skutecznie rozmawiać przez telefon.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Telesprzedaż - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też sprzedaż prowokatywna, szkolenie dla handlowców.
Pierwsze i podstawowa zasad sprzedaży jest taka, że rozmowa z klientem nie jest rozmową prywatną. To znaczy, że nie obowiązują w niej reguły, z którymi mamy do czynienia podczas rozmowy ze znajomymi. Przede wszystkim zatem bardzo ważna jest prezencja, która tym wypadku będzie efektem nie tylko tego, co mówimy ale także jak mówimy. Dlatego tak istotne jest, by już w pierwszym sekundach rozmowy dobrze wypaść. Profesjonalne przywitanie jest tego pierwszym krokiem. Odbierając telefon lub inicjując połączenie konieczne jest przedstawienie się, określenie firmy z której się dzwoni i dodatnie zwrotu odpowiadającego danej sytuacji. Jeżeli zatem odbieramy telefon, warto na końcu powitania zapytać; w czym mogę pomóc. Natomiast w przypadku, kiedy jesteśmy inicjatorem połączenia dobrze jest zapytać, czy można zająć chwilę lub przedstawić ofertę.
Ogromnie ważnym elementem rozmowy z klientem jest, żeby być przygotowanym. Nic tak nie zniechęca klienta, jak poczucie, że ktoś marnuje jego czas. Dlatego zawsze warto przygotować sobie pomoce w postaci czegoś do pisania, kartki papieru i ocz wyście materiałów, które zawierają szczegółowe informacje. Będą one niezwykle pomocne, kiedy rozmowa zacznie schodzić na konkrety, o których przecież nie zawsze się pamięta.
Odwiedź strefę poświęconą sprzedaży
Przykładowe pigułki wiedzy:
Sześć zasad perswazji według Cialdiniego
21 technik sprzedaży opartych na dowodach
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna
Techniki sprzedaży: 5 efektywnych nowoczesnych metod sprzedaży
Obsługa klienta i doradztwo
Storytelling
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.
Pandemia to czas wyzwań dla osób obsługujących klienta. Wszyscy wokół nas odczuwają wyższy poziom stresu, lęku – nie bardzo jest kogo o to obwinić. Inaczej w tej sytuacji będzie zachowywał się tzw. nowoczesny klient a inaczej tradycyjny. Z każdym z nich inne techniki obsługowe i komunikacyjne będą skuteczne.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.