Asertywność, to słowo kojarzące się przede wszystkim z rozwojem osobistym w sferze prywatnej. Od jakiegoś czasu zdecydowanie zyskuje na popularności - w kolorowej prasie, przeczytać można, że człowiek aby mógł być szczęśliwym, to przede wszystkim - w pierwszej kolejności powinien nauczyć się podstaw współżycia społecznego oraz właśnie - asertywności.
Tymczasem, okazuje się, że umiejętność ta jest niezwykle przydatna, nie tylko w życiu prywatnym, ale również i zawodowym. Warsztaty z asertywności przeprowadzane są zarówno dla kadry managerskiej dużych firm sektora prywatnego, jak i dla pracowników urzędów publicznych, którzy odpowiedzialni są za komunikację z pracownikami wewnątrz urzędu, jak i za zewnętrzną komunikację poza urzędem. W trakcie kilkunastogodzinnego szkolenia, uczestnicy dokładnie poznają założenia asertywności (wbrew obiegowej opinii nie jest to dążenie za wszelką cenę do uzyskania własnych racji, lecz działanie ukierunkowane na ukontentowanie obydwu stron potencjalnego konfliktu), a także poznają najbardziej efektywne metody działania.
Dla kogo przewidziane jest takie szkolenie? W szkoleniu dotyczącym kwestii asertywności u pracowników urzędów użyteczności publicznej, mogą wziąć udział pracownicy wszystkich szczebli, którzy w ramach wykonywania swoich codziennych obowiązków mają bieżący kontakt z petentami zewnętrznymi tudzież z innymi współpracownikami. Dzięki uczestnictwu w warsztatach, będą oni mogli między innymi rozwinąć u siebie takie umiejętności jak budowanie asertywnych komunikatów, które umożliwia kreowanie trwałych relacji zarówno w zespole pracowniczym jak i z klientami, a także określanie granic oraz jasne wyrażanie intencji i założeń urzędu w odniesieniu do roszczeniowych i pretensjonalnych petentów. Szkolenie umożliwia również poznanie technik negocjacyjnych, definicji asertywności, czy rozwój umiejętności łagodzenia konfliktów i znajdowania kreatywnych rozwiązań w sytuacjach generujących bardzo duży poziom stresu - jest to tak zwana umiejętność radzenia sobie z trudnym klientem.