Zachowania, które niszczą zespoły pracownicze
Stworzenie i utrzymywanie zespołu pracowniczego to duże wyzwanie nawet dla doświadczonych menedżerów. W końcu członkowie zespołu nie tylko stoją przed wyzwaniami związanymi z samym wykonywaniem obowiązków (np. uzyskiwaniem określonych wyników): zawsze tam, gdzie spotyka się kilka osób, istnieje możliwość wystąpienia konfliktów, które destrukcyjnie działają na cały zespół.

Zachowania, które niszczą zespoły pracownicze
Stworzenie i utrzymywanie zespołu pracowniczego to duże wyzwanie nawet dla doświadczonych menedżerów. W końcu członkowie zespołu nie tylko stoją przed wyzwaniami związanymi z samym wykonywaniem obowiązków (np. uzyskiwaniem określonych wyników): zawsze tam, gdzie spotyka się kilka osób, istnieje możliwość wystąpienia konfliktów, które destrukcyjnie działają na cały zespół.
Destrukcyjne zachowania w zespole
Konflikt w zespole może być spowodowany zarówno brakiem porozumienia w podstawowych kwestiach związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, jak i może dotyczyć życia osobistego naszych podwładnych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zobacz nasze najnowsze szkolenia sprzedażowe online:
- Jak odnieść sukces w sprzedaży? Jak właśnie teraz zwiększać konwersję ze spotkań handlowych.
- Szkolenie z komunikacji z klientem. Zadowolony klient to wartość, która pozwoli przetrwać trudny czas
- Techniki sprzedaży. Zestaw podstawowych narzędzi, które powinien znać każdy handlowiec.
Do najbardziej destrukcyjnych zachowań w zespole możemy zaliczyć:
- agresję (przemoc słowną, atak z powodów ideologicznych, osobistych lub pracowniczych),
- brak zachowania wymaganej powagi (szczególnie w odniesieniu do kwestii pracowniczych w momencie, gdy reszcie zespołu zależy na osiągnięciu określonych rezultatów),
- wycofywanie się i blokowanie (brak zaangażowania, zmniejszona motywacja, niechęć, apatia),
- usilne szukanie uznania (zbyt duże zaangażowanie, które negatywnie oddziałuje na resztę zespołu),
- zabieganie o poparcie (wymuszanie pewnych zachowań i słów – zarówno w odniesieniu do reszty zespołu, jak i przełożonych).
Jak przeciwdziałać działaniom destrukcyjnym?
Dobry menedżer powinien umieć nie tylko rozwiązywać konflikty, które występują w zespole pracowniczym, ale również musi umieć przeciwdziałać im, by nie dopuścić do pojawienia się tego typu zachowań.
Jeśli chodzi o kursy i szkolenia Katowice, podobnie jak inne duże miasta, oferują zajęcia dla menedżerów z zakresu rozwiązywania i przeciwdziałania konfliktom.
Podstawą dla menedżerów powinna być próba utrzymania odpowiedniej atmosfery i stworzenie doskonałych warunków do komunikacji. Każdy problem i konflikt powinien być rozwiązywany na bieżąco, by wyeliminować najbardziej destrukcyjne zachowania (takie jak mobbing, wystąpienie agresji).
Z pewnością regularne rozmowy z podwładnymi oraz śledzenie nastrojów, jakie występują w naszym zespole pracowniczym, jest najbardziej skutecznym sposobem zapobiegania wystąpienia destrukcyjnych działań.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej