Zarządzanie ludźmi
Zarządzanie grupą osób jest trudne i wymaga pewnych umiejętności. Zarządzanie ludźmi polega na kierowaniu ich pracą, emocjami oraz motywacją w ten sposób, by uzyskać określony cel. W wielu przypadkach przywódca powinien zachowywać się jak opiekun.

Zarządzanie grupą osób jest trudne i wymaga pewnych umiejętności. Zarządzanie ludźmi polega na kierowaniu ich pracą, emocjami oraz motywacją w ten sposób, by uzyskać określony cel. W wielu przypadkach przywódca powinien zachowywać się jak opiekun. Musi być zarówno opiekuńczy, jak i surowy – w zależności od sytuacji. Błędem numer jeden popełnianym przez pracodawców jest przede wszystkim brak uznania dla swoich podwładnych. Człowiek, który nie słyszy pochwał nie jest odpowiednio zmotywowany do dalszej pracy. Uznania i pochwały budują pozytywne relacje, sprzyjają zaangażowaniu pracownika i chęci ciągłego uczenia się nowych umiejętności. Uznanie może dotyczyć zarówno wykonywanej przez podwładnego pracy, ale również jego kreatywności i stopnia zaangażowania w wykonywane obowiązki.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie zarządzanie zespołem pracowniczym - jak zbudować silny zespół? Wznieś na wyższy poziom swoje umiejętności zarządzania zespołem. Szkolenie przeznaczone dla menagerów i liderów.
Tematy powiązane z tym szkoleniem: szkolenie online - zarządzanie zespołem, szkolenia menedżerskie. inne szkolenia online
W prawidłowym zarządzaniu ludźmi niezwykle ważna jest prawidłowa komunikacja. Relacja pracodawca-pracownik jest często bardzo trudna. Jeśli nie mamy poczucia zaufania, błędnie formułujemy swoje myśli oraz nie wyrażamy pewnych komunikatów wprost, nasza relacja staje się jeszcze trudniejsza. Pracownik powinien wiedzieć, czego się od niego oczekuje, a pracodawca jakimi metodami może zmotywować pracownika do dalszego działania. Skuteczna komunikacja i zrozumienie potrzeb drugiej strony pozwala na zbudowanie pozytywnej relacji, która wpływa na jakość wykonywanej pracy. Pracownik, który ma poczucie, że może powiedzieć o swoich lękach i niepokojach nie boi się być kreatywny i otwarty. Lepiej również znosi zmiany wprowadzane przez przełożonego.
Umiejętność zarządzania innymi ludźmi to najczęściej wynik słuchania i dopasowywania się do sytuacji. Nikt nie rodzi się z tą umiejętnością. Należy ją w sobie wyćwiczyć, ale również pamiętać, że pewne rozwiązania nie sprawdzą się w każdej grupie osób. Dobry menager potrafi dopasować techniki zarządzania ludźmi do danej sytuacji. Warto również pamiętać, że nie każdy człowiek nadaje się do kierowania grupą osób. W takim wypadku zespół nigdy nie będzie działał tak efektywnie, jak ten zarządzany prawidłowo.
Zarządzanie ludźmi nie jest wcale niczym prostym. Wbrew powszechnym opiniom wcale nie jest tak, że kierownik czy też inna osoba zarządzająca może nic nie robić i tylko wydawać polecenia. Taka forma prowadzenia zespołu czy też grupy ludzi jest już dzisiaj czystym anachronizmem i nie prowadzi do niczego dobrego. Dlatego tak ważne jest to, by lider, szef, kierownik czy każda osoba, która ma pod sobą ludzi potrafili umieć się rozwijać się tym samym prowadzić do sukcesu zarówno siebie, jak i swoich podwładnych.
Współczesne nauki dotyczące tego jak prawidłowo zarządzać zespołami ludzkimi jasno pokazują, że konieczne jest przekierowanie uwagi przełożonych z wydawania poleceń, na konstruktywne tworzenie zespołu i prowadzenie go, zamiast poganiania. Dlatego też tak istotne jest to, by szkolenia zarządzania zespołem były w grafiku każdego przełożonego. Liderowanie nie jest bowiem oparte wyłącznie na autorytecie władzy, jako takiej. Takie rozumowanie jest zgubne i prowadzi w gruncie rzeczy do tworzenia utraty zaufania do zwierzchnika.
Chcąc zatem skutecznie prowadzić swój zespół nie tylko do sukcesów zawodowych ale także w sposób, który uwolni energię i potencjał poszczególnych pracowników. Warto zatem pamiętać, że istnieją zasady wokół których należy tworzyć swoją grupę zawodową. Pozwalają one na skuteczne zarządzenia zespołem. Tym samym warto kierować się tym, by:
- pracownicy stali się centrum całej organizacji.
- działaj tak, jak sam tego wymagasz,
- kieruj się zasadami, o wyznawanie których prosisz pracowników,
- kontrola i ocena nie jest niczym złym, o ile jest prawidłowo wykonywana,
- pracownicy wymagają wsparcia, które musi zapewnić przełożony,
- stawaj się coraz lepszy, jeżeli wymagasz tego od swoich podwładnych.
Kierownik nie może być zatem kimś, kto tylko stoi nad pracownikami wymaga, kiedy sam nie reprezentuje czegoś więcej. Kompetencje przełożonego muszą być zatem jego głównym atutem, z którego korzysta zarówno w ramach własnych obowiązków, jak i w celu wsparcia swoim podwładnym.
Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i…Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI
Jest wiele sposóbów skutecznego zarządzania i przywództwa. Szkolenie menedżerskie bazujące na MBTI daje wiedzę na temat predyspozycji menedżerskich i rekomendacje jak je wykorzystywać. Uczy jak…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej