Zarządzanie grupą osób jest trudne i wymaga pewnych umiejętności. Zarządzanie ludźmi polega na kierowaniu ich pracą, emocjami oraz motywacją w ten sposób, by uzyskać określony cel. W wielu przypadkach przywódca powinien zachowywać się jak opiekun. Musi być zarówno opiekuńczy, jak i surowy – w zależności od sytuacji. Błędem numer jeden popełnianym przez pracodawców jest przede wszystkim brak uznania dla swoich podwładnych. Człowiek, który nie słyszy pochwał nie jest odpowiednio zmotywowany do dalszej pracy. Uznania i pochwały budują pozytywne relacje, sprzyjają zaangażowaniu pracownika i chęci ciągłego uczenia się nowych umiejętności. Uznanie może dotyczyć zarówno wykonywanej przez podwładnego pracy, ale również jego kreatywności i stopnia zaangażowania w wykonywane obowiązki.
W prawidłowym zarządzaniu ludźmi niezwykle ważna jest prawidłowa komunikacja. Relacja pracodawca-pracownik jest często bardzo trudna. Jeśli nie mamy poczucia zaufania, błędnie formułujemy swoje myśli oraz nie wyrażamy pewnych komunikatów wprost, nasza relacja staje się jeszcze trudniejsza. Pracownik powinien wiedzieć, czego się od niego oczekuje, a pracodawca jakimi metodami może zmotywować pracownika do dalszego działania. Skuteczna komunikacja i zrozumienie potrzeb drugiej strony pozwala na zbudowanie pozytywnej relacji, która wpływa na jakość wykonywanej pracy. Pracownik, który ma poczucie, że może powiedzieć o swoich lękach i niepokojach nie boi się być kreatywny i otwarty. Lepiej również znosi zmiany wprowadzane przez przełożonego.
Umiejętność zarządzania innymi ludźmi to najczęściej wynik słuchania i dopasowywania się do sytuacji. Nikt nie rodzi się z tą umiejętnością. Należy ją w sobie wyćwiczyć, ale również pamiętać, że pewne rozwiązania nie sprawdzą się w każdej grupie osób. Dobry menager potrafi dopasować techniki zarządzania ludźmi do danej sytuacji. Warto również pamiętać, że nie każdy człowiek nadaje się do kierowania grupą osób. W takim wypadku zespół nigdy nie będzie działał tak efektywnie, jak ten zarządzany prawidłowo.