Zasada 4p – marketing mix

Każdemu początkującemu przedsiębiorcy najczęściej sporo „się wydaje”. Mówiąc zaś dość prosto i bez ogródek – generalnie mamy naprawdę mylne sądy na temat wielu rzeczy. Warto naprawd szybko je zmienić, jeśli chcemy osiągnąć sukces.

10 kwietnia 2019
zdjęcie - Zasada 4p – marketing mix

 Zasada 4p - marketing mix

Każdemu początkującemu przedsiębiorcy najczęściej sporo "się wydaje". Mówiąc zaś dość prosto i bez ogródek - generalnie mamy naprawdę mylne sądy na temat wielu rzeczy. Warto naprawd szybko je zmienić, jeśli chcemy osiągnąć sukces. Zacznijmy zaś od podstawowej rzeczy 0 to czy jesteśmy małą, czy dużą firmą nie oznacza, że nie mamy korzystać z najnowszych metod marketingowych, które nam mogą pomóc na co dzień.

Problem z "wydaje mi się"

Wiele osób pyta, czemu w ogóle nie odnoszę sukcesu w dziedzinie sprzedaży czy marketingu? Otóż odpowiedź jest naprawdę dość prosta. Wiele osób bowiem sądzi, wydaje im się, że przecież albo ktoś się rodzi z umiejętnościami handlowca albo nie. Tymczasem wiedza o ty, jak sprzedawać produkty i jak rozwijać firmę to nie jest jakaś wiedza wrodzona. Oczywiście istnieją jakieś tam predyspozycje i umiejętności, jednak to na pewno nie wszystko.

No właśnie - kolejne wydaje mi się dotyczy tego, że wydaje nam się, że światem marketingu nie rządzi wcale wiele reguł i te wszystkie wymyślne rzeczy prowadzone przez coachów to w zasadzie zupełnie nic nam nie dają. No właśnie - nie do końca jest tak. Poniżej przedstawimy bowiem zasadę 4p - jedną z najbardziej słynnych w marketingu i jednocześnie udowodnimy tym samym, że jednak zasady w marketingu to konieczność, jeśli chcemy się rozwijać.

Zasada 4p - o co tutaj chodzi?

Generalnie nikt z nas w samotności nie może pociągnąć wszystkiego. Jest to w zasadzie dość oczywiste. Tak samo oczywiście funkcjonuje to właśnie w firmie. W marketingu mi, czyli w zasadzie czterech albo czasem i pięciu pe generalnie chodzi o to, żeby podzielić działania firmy na nieco mniejsze sektory tak, aby każdy zajmował się czymś innym, do czego w zasadzie predysponuje każda kolejna litera pe.

Co nam to daje? Otóż praca w firmie dzięki temu jest znacznie lepiej zorganizowana. Konkretne osoby odpowiadają za konkretne sprawy wykorzystując w tym celu konkretne narzędzia. Słowem - efektywność nas jako firmy wzrasta.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.

Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.

Omówienie zasad 4p

Następnie przejdźmy do samej zasady 4p. Pierwsza litera pe oznacza tutaj produkt. Ta część firmy zajmuje się właśnie zatem przede wszystkim produktem - co nim będzie, jak go udoskonalić, jak będzie wyglądał serwis gwarancyjny itp. Drugie pe z kolei odnosi się do ceny. Inni specjaliści na drodze różnych analiz, oceny rynku ustalą odpowiednią cenę. Co istotne - trzeba tu obalić pewien mit, mówiący o tym, że cena ustalana jest w oparciu o jakość produktu i kosztu poniesione z racji jego produkcji. Owszem są to czynniki istotne, niemniej jednak nie tylko one się liczą. Liczy się np. także to, jak chcemy żeby postrzegano naszą firmę, jeśli jako luksusową - wtedy ceny idą w górę. Trzecie pe to z kolei dystrybucja. Tu chodzi przede wszystkim o logistykę, transport i magazynowanie, niemniej jednak sektor ten opracowuje jeszcze dodatkowo wszystkie drogi związane z samym nabyciem produktu przez klienta, funkcjonowanie sklepu, płatności itp. Czwarte pe to zaś promocja. Tu na pewno nie trzeba już niczego bardzo dokładnie tłumaczyć. Promocja bowiem odnosi się, jak sama nazwa zresztą wskazuje, do promocji i reklamowania towaru. Czasami wyróżniane jest jeszcze piąte pe odnoszące się do ludzi, czyli w zasadzie do zadbania o pracowników firmy.

Zasada 4p i szkolenie

No właśnie - powyższa sprawa brzmi przecież całkiem prosto. Po co zatem zastanawiać się za dużo? Wystarczy ją wprowadzić! Tylko jak? Pamiętajmy, że przy każdej z tych rzeczy dochodzi jeszcze wiele innych czynników, jak np. konkretne zadania, jakie mają wykonywać pracownicy itp. Słowem wcale nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać. Dlatego warto też pójść choćby i na krótkie szkolenie w zakresie właśnie zasady 4p. Wówczas dowiemy się, jak dobrze ją stosować tak, aby nasza firma jak najlepiej mogła poprawić swoją efektywność. Pamiętajmy tylko o tym, żeby nie skąpić na szkoleniu i nie iść na najtańsze z najgorszą ilością ocen- takie rozwiązanie niestety raczej nas nie usatysfakcjonuje tylko nawet wręcz przeciwnie...

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.