Zakładając jakiegokolwiek rodzaju własnej działalność i licząc przy tym na dotacje ze strony państwa, jako osoba bezrobotna należy udać się do Urzędu Pracy i złożyć wniosek o dotacje.
Jednym z dokumentów, które należy dostarczyć razem z wnioskiem jest jednak szczegółowo przygotowany biznesplan. Pierwsza część biznesplanu powinna zawierać wszystkie informacje o osobie składającej wniosek i chcącej założyć działalność.
W tym punkcie należy zawrzeć historię nauki, wykształcenie, zdobyte certyfikaty i doświadczenie zawodowe. W następnej kolejności, kluczowym jest przedstawienie rodzaju działalności, jaką chcemy założyć i uargumentowanie tego wyboru. Będzie to miało znaczenie w kolejnych etapach postępowania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
W kolejnym kroku następuje czas na dokładne opisanie przedsięwzięcia, czym będzie zajmować się firma, co będzie produkowała lub jakie usługi świadczyła, czy połączymy usługi ze sprzedażą itd.
Następnie należy rozpisać kwartalny plan dochodów i wydatków na pierwsze 12 miesięcy od założenia działalności. Dobrym sposobem na przedstawienie zysków i strat w ostatnim punkcie jest umieszczenie grafiki, lub wykresu.
Nie należy koloryzować czy wymyślać kosmicznych dochodów, natomiast ważne jest, aby przedstawić plan z pewną dozą optymizmu. Musimy wierzyć we własny biznes, aby inni też w niego uwierzyli i przyznali dofinansowanie.