Co to jest pozorny autorytet?

Pozorny autorytet to ten, postrzegany przez osobę trzecią w sytuacji, kiedy autentycznego autorytetu w prawdzie brak. 

zdjęcie - (the_title())

    Pozorny autorytet to ten, postrzegany przez osobę trzecią w sytuacji, kiedy autentycznego autorytetu w prawdzie brak. Może być on nadany przez korporację, kiedy nadaje zdolność podejmowania działań wiążących firmę osobie nieposiadającej faktycznego autorytetu, na przykład poprzez zaopatrzenie tejże osoby w auto z logiem firmy, zdolność zawiązywania kontraktów, czy zdolność ustanawiania cen dóbr i usług oferowanych przez firmę.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.

     

    Autorytet pozorny jest postrzegany jako autentyczny przez stronę trzecią, na przykład kontrahenta, gdy odnosi on wrażenie zawierania umowy z firmą, natomiast w rzeczywistości wysłannik, z którym negocjuje nie posiada faktycznego znaczenia ani pozycji w danej firmie.

    O czym należy pamiętać, to że mimo, iż akcje zostały podjęte przez autorytet pozorny,  firma, która nadała tę moc wysłannikowi ponosi odpowiedzialność za jego czyny, gdyż ten działa imieniu korporacji.

    Zjawisko pozornego autorytetu może też mieć miejsce przypadku, gdy autentyczny autorytet przedstawiciela firmy wygasł lub został przerwany, ale strony trzecie nie zostały o tym poinformowane.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.