Co to są negocjacje?

Negocjacjami nazywamy proces komunikacji, w którym obie strony mają z góry założony cel i próbują dojść do rozwiązania, które przyniesie im realizację założonych celów.

zdjęcie - (the_title())

    Negocjacjami nazywamy proces komunikacji, w którym obie strony mają z góry założony cel i próbują dojść do rozwiązania, które przyniesie im realizację założonych celów. Jest to sytuacja, obie strony dążą do zakończenia rozmów z pełną lub możliwie największą satysfakcją.

    Obie strony przedstawiają sobie swoje oczekiwania i poprzez dyskusję próbują dojść do konsensusu. Z tego też względu w wielu przypadkach negocjacji początkowe oczekiwania przedstawione przez obie strony są zawyżone, aby w trakcie negocjacji wciąż była możliwość "obniżenia" ich w celu osiągnięcia porozumienia.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:

    Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.

     

    Negocjacje są nieodłącznym elementem prowadzenia każdego rodzaju biznesu, zawierania wszelkiego rodzaju umów, lub dokonywania wszelkiego rodzaju zakupów.

    Czy przy zawieraniu umowy wynajmu lokalu, czy przy zakupie wyposażenia, lub podejmowaniu nowych zleceń, każda ze stron ma pewien próg cenowy, którego nie chce przekroczyć, i minimalne wymagania dotyczące warunków współpracy.

    Negocjacje to właśnie wspólne dyskusje, prowadzone w celu ustalenia warunków, dzięki którym podjęcie współpracy będzie korzystne dla obu stron. Negocjacje są niejako formą dążenia do konsensusu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.