Gdy chcemy zyskać szacunek naszych podwładnych i współpracowników należy zadać sobie pytanie o to czy domagamy się od innych bezwzględnego szacunku, czy chcemy być prawdziwe szanowani za nasze dokonania.
Wiele osób aspiruje do różnych tytułów i stanowisk, bo myśli, że w magiczny sposób, sprawi to, że każdy będzie musiał ich szanować. Na zaufanie i respekt trzeba sobie jednak zasłużyć.
Jeżeli nie przekonamy ludzi, że można na nas polegać, że działamy we wspólnym celu i że sami ich szanujemy, to, mimo, że możliwe, że dostaniemy od nich zewnętrzne przejawy szacunku, nie mamy, co liczyć na szczerość i to, że podejmą oni dla nas dodatkowy wysiłek ponad wymagane minimum.
Dobrym sposobem na stanie się prawdziwym autorytetem dla naszego zespołu jest, wykazywanie się w pracy pasją i zaangażowaniem. Warto także pamiętać o tym by demonstrować w każdej sytuacji pewność siebie.
Ludzie darzą takie osoby szacunkiem oraz czują, że mogą na nich polegać, mają także większą wiarę w to, że podejmowane przez nich decyzję są właściwe.