Komunikacja bez agresji

Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. 

zdjęcie - (the_title())

Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. Jednocześnie, aby być dobrym rozmówcą, powinniśmy dopilnować, by rozmowa przebiegała możliwie gładko, ze wzajemnym szacunkiem, oraz przy zachowaniu pewnego stopnia kultury.

Kiedy jednak czujemy, że nie jesteśmy słuchani przez drugą stronę, lub rozmawiamy z osobą o skrajnie odmiennych poglądach, łatwo jest dać ponieść się emocjom, co najczęściej kończy się wybuchami złości, podniesieniem głosu, a na koniec kłótnią i zupełnym brakiem porozumienia. Jak więc tego uniknąć?

Jak być asertywnym, nie dopasowywać swoich poglądów do otoczenia, a jednocześnie  uniknąć agresji? Bez względu na to, czy rozmawiamy z przełożonym, pracownikiem czy członkiem rodziny wyrażanie swojego stanowiska z pewnością siebie i stanowczością może ułatwić nam osiągniecie wyznaczonych celów.

Jednak brak umiejętności uważnego słuchania, używanie sarkazmu i odpowiadanie pod wpływem silnych emocji bez przemyślenia własnych słów prowadzą do agresywnych zachowań. Do krzyków dochodzi, kiedy tracimy zdolność przekazania drugiej osobie naszych myśli, lub gdy czujemy się niezrozumiani. Jest to jednak zazwyczaj również moment, w którym rzeczywiście przestajemy być słuchani.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co trzeba zrobić żeby bardziej wierzyć w swoje siły i kompetencje? Jak pozbyć się tremy? Jak być bardziej kreatywnym i innowacyjnym? Jak być wielozadaniowym? Zapraszamy do naszego działu szkoleń z efektywności osobistej np: szkolenie zarządzanie stresem, szkolenie komunikacja interpersonalna, szkolenie asertywność. Zapraszamy serdecznie do działu szkolenia sprzedażowe

 

Jedną z technik komunikacji, które pomogą nam uniknąć takich sytuacji jest odczekanie 3-5 sekund po wypowiedzi drugiej strony. Przez tę chwilę możemy nie tylko zebrać myśli, ale też uspokoić pierwszy skok adrenaliny, który odczujemy po usłyszeniu czegoś, co mogło nam się nie spodobać. Dzięki tej technice, wypowiedziane słowa będą odrobinę lepiej przemyślane.

Co również jest niezwykle ważne - nie przerywajmy. Jak zostało wcześniej wspomniane, to właśnie poczucie bycia lekceważonym jest jedną z przyczyn agresji, a więc nie tylko nie dajmy się sprowokować, ale również nie prowokujmy drugiej strony.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.