Komunikacja z pacjentem

18 października 2017
zdjęcie - Komunikacja z pacjentem

Obecnie w psychologii panuje tendencja do zmiany terminologii używanej wobec osób, z którymi pracujemy.

Jej głównym założeniem jest to, że o ile osoba nie jest poważnie chora psychicznie, powinniśmy zwracać się do niej, jako do klienta, a nie pacjenta. Jeżeli jednak mamy do czynienia z drugim wypadkiem, to w komunikacji z nim możemy napotkać wiele problemów.

Przede wszystkim musimy dbać o to by w toku pracy z nim nie zapominać o tym, że to także osoba obdarzona takimi samymi kompetencjami umysłowym jak my, której sytuacja życiowa sprawiła, że musi uporać się z traumami zaburzającymi jej normalne funkcjonowanie.

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

Zapraszamy.

 

W związku z tym należy zwracać się do niej w sposób godny, z szacunkiem. Należy wyrażać się zrozumiale oraz możliwe wyczerpująco.

W toku rozmowy z nimi powinno się posługiwać wypowiedziami parafrazującymi ich wypowiedzi na przykład zaczynając, od „Jeśli dobrze pana zrozumiałem…” lub „Odniosłem wrażenie, że…”, tak formułowane zdania pozwalają jednoczenie upewnić się czy dobrze zrozumieliśmy intencję pacjenta, jak i są dla niego zachętą do kontynuowania przerwanego wątku.  

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

31 października 2017
Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
31 października 2017
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
31 października 2017
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
31 października 2017
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
31 października 2017
Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.